Olen ollut asiakaspalvelussa 15-18vuotta .Nyt henkilöstöravintolassa 1,5 vuotta ravitsemustyöntekijänä eikö myyjän palkka vaikuta

Täytyy lähtee kouluttautuu uusille aloille missä sitä ammatttaitoa ja palkka olis sen arvoinen.Työ historiaa on sentää 26vuotta ei ihan alku ja harjoittelu palkkaa haluais näin aikuisena.

Lisätty: 13.02.2010 - 00:12

Lopetin ravitsemustyöntekijän työn ja lähden kouluttautumaan myyjän ammattitutkintoo sai riittää keikkahommat aina silloin tällöin pelkkää tiskausta vaikka pystyisi muuhun..

Lisätty: 13.02.2010 - 00:24

Myyjänä. asiakaspalvelu ,hevi mestarina tilaus tuotteiden esille laitto,leipä vastaavana tilaus tuetteiden asettelu,kassa,liha,kala,leikkele linjastossa"lihatiski"paistopiste paistaa pullat,leipä,jne.. niitä on paljon samaa myös ravitsemusalalla..Kaikkea en nyt tässä voi jaotella siinä on niin paljon mitä olen samoja asioita tehnyt kaupassa sekä keittiössä... jne...Hävikkien seuranta...jne.....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2010 - 09:25

Työnantaja katsoo asiaa omalta kantiltaan.
Onko kokemuksestasi firmalle hyöytyä, on aika määräävä tekijä.
Meillä on ollut lähes poikkeuksetta jatkuvassa haussa rakennusreiskoja useita kymmeniä vuosia ja tulijoita olisi ollut, mutta kaikkia ei sentään voi palkata ollenkaan.
Siihen aikaan, kun ihmisillä oli vielä lankapuhelimet, otin tavakseni katsoa ensiksi sieltä, mitä hakija on miehiään.
Jostain kumman syystä ammatin kohdalla luki aika usein muusikko, kerran jopa kanttori.
Sirkkelillä sormensa katkonut soittaja ei voi enää palata entiseen ammattiinsa, enkä halua sellaista kontolleni.
Kokemus se on joka jyllää, mutta sen täytyy olla oikealta alalta.
Tästä ei varmaan ollut sinulle mitään apua ja tuskin mikään uutinenkaan, mutta näin se vain on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 17:23

Kokemusvuosilisä
1.10.2007 tai sen jälkeen alkaneissa työsuhteissa huomioidaan työntekijän aikaisempi työkokemus alalta, kuitenkin aikaisintaan 1.1.2002 lukien. Ennen 1.10.2007 alkaneissa työsuhteissa sovelletaan edelleen palvelusvuosijärjestelmää.

www.pam.fi/tyoelama/tyoehtos...tsemisala/
www.pam.fi/tyoelama/palkkataulukot/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 21:39

No joo - minusta piti tulla poliisi muutama vuosi sitten.
"Tee työtä jolla on tarkoitus" (tosin puolustusvoimien slogan) iski kai iholle.
Laskeskelin opiskelu aikaa ja työllisyystilannetta (silloin) niin menemättä jäi koulutukseen. Itsetuntoa tosin hiveli että olisivat vielä huolineet mukaan:)

Eli melkeinpä poikkeuksetta: kun vaihtaa alaa "alku aina hankalaa mutta lopussa kiitos seisoo"
En tiedä miten tuolla sinun alallasi mutta ei kait se sitten aikaisempi työhistoria vaikuta:
ON SE VAAN NIIN VÄÄRIN!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 09:24

Riippuu työstä mitä aiemmin on tehnyt. Eli samansuuntaiselta alalta hankittu työkokemus on meriittiä mutta monihan joutuu vaihtamaan alaa ihan totaalisesti. En tunne mainitsemiasi aloja lainkaan käytännön pohjalta. Myyjällä ja ravitsemustyöntekijällä ei pitäisi olla mtiänä yhteistä?