Millä puhdistaa kannettava tietokone?

Nyt ei ole ylimääräistä rahaa ostaa mitään tähän erityisesti tarkoitettuja puhdistuspyyhkeitä, mutta näppäimistö ja näyttö pitäisi saada puhdistettua. Voinko pyyhkiä ne ihan vaan nihkeällä mikrokuituliinalla? Näytön ehkä ihan vaan kuivalla?
Kädet hikoaa kuuman koneen ääressä ja tää alkaa tuntua klähmäiseltä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 06:30

Minä imuroin sellaisella karvaisella suulakkeella ensin , ja näppäimistön pyyhin nihkeällä mikrokuituliinalla , näytön kuivalla liinalla joka on tarkoitettu siihen ja noihin taulutelkkareihin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 08:39

Kannettavan näytön voi pyyhkiä hieman kostutetulla liinalla. Näyttöä ei kuitenkaan saa kastella liikaa, joten liinan tulee olla vain kostutettu esim. suihkepullolla, jossa on vettä. Mikrokuituliinat ovat erinomaisia lcd-näytön puhdistamiseen. Usein liinaa ei edes tarvitse kostuttaa, että enimmät liat saa poistettua. Näyttöä ei saa myöskään painaa liian kovaa, koska se voi vaurioitua. Joissain nettisivuilla on neuvottu käyttämään tislatun veden ja isopropyylialkoholin 50:50 seosta, joka kuivuessaan jättää vähemmän jälkiä kuin esim. vesijohtovesi. Älä koskaan käytä liuottimia, kuten asetoni (kynsilakananpoistoaine), lcd-näytön puhdistamiseen.
www.kannettavatietokone.fi
www.mustekala.com/product_in...ducts_id=6

nääpäimistön imurointi, ja pyyhkiminen
www.mustekala.com/product_in...ducts_id=6

laitoin kuitenkin noita linkkejä aineista sun muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 11:58

Osta suuvettä (esim. Illodin), sopii melkein minkä vaan puhdistukseen. Kostuta mikrokuituliinaa ja pyyhi. On edullinen ja kestää pitkään. Ja pullon aina löytää kylppärin peilikaapista. Eikä ole vaarallista, jos vahingossa kaataa sitä suuhunsa.