Mitäs muille viherpeukaloille kuuluu? Joko on siemenluettelot käsillä?

Lisätty: 05.02.2010 - 12:31

Itselleni uutena aion kokeilla kasvaako pasuunakukka meillä. Toisen uutuuden nimi on hukassa...jollakin napsulaisella se oli viime kesänä. Kaunis kuin mikä...hieman muistuttaa sireenin kukkaa, köynnöskasvi, muistelisin näin. Madeiralta tuodut kalla ja flamingokukat ovat nyt isoja taimia ja roudaan ne heti Onnelaan kunhan kevät tulee ja lumet sulaa. Ai, että peukalot syyhyää...Mulla on tuo luettelo vielä tutkimatta, kun duuni vie kaiken ajan ja energian, mutta jahka vapaat koittavat niin sitten alkaa mahdollisesti jo tilauksen tekokin.

Lisätty: 10.02.2010 - 14:25

Nyt se nimi muistui mieleeni. Karakallapapuhan se uutuus oli. Hollannista saan 25 siementä, kun Sariy laittaa sieltä muutakin. Ovat paljon edullisempia siellä kuin täällä ja kirjekuoressa tulevat kätevästi.

Avainsanat: tulee kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2010 - 10:38

Hyötykasviyhdistyksen uusi paksu siemenluettelo on jo täynnä reunamerkintöjä kuten "TÄMÄ!" ja "ehkä". Kunhan istukassipuliluettelo ilmestyy nyt helmikuussa, teen lopulliset päätökset ja jätän tilauksen .

Lisätty: 06.02.2010 - 12:22

Illuusio: Laitoin Sinulle viestin, jossa tietoja omasta siemenkaupastani.
Viesti on julkinen. joten mahdollisesti kiinnostuneet: käykää Illuusion profiilisivulla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2010 - 11:38

Joka kevät syyhyä sormet multaa ja kukansiemeniä.
Jottain pitäisi laittaa. Nopeaa ja helppohoitoista. Mitä ehdotat? Krassi on nyt varma nakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 12:29

Johan sormet syyhyää ihan mahottomasti..Omasta takaa on kukkien siemeniä..kun aina syksyisin otan talteen..Putunian,kehäkukan ja orvokin-siemenet..
Kohtahan niitä pitää alkaa laittamaan esikavatukseen..Niinkuin myös tomaatin ja kesäkurpisat esikasvatan itse..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 20:54

no ne!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 22:43

Ehottomasti on!! Ja jääkaapissa odottavat kirjekuorissa Espanjasta tuomani siemenet maahanpanoa. Mutta aina kun vilkaisen ulos painuu mieli alas, milloinkahan tuonnekin lumen sekaan uskaltaa edes ajatella siemeniä pistävänsä... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 02:50

Mistäs te noita siemeniä tilailette? Ihan tosissaan kiinnostaa.
Olen helppohoitoisen ja hyötyä tuovan puutarhan kannalla niin kauan kuin me asumme täällä, mutta kesäksi toivottavasti päästään omakotitaloon. Olisi kiva saada sinne ihan puutarha.

Olen hakenut tuolta lähimetsästä takapihalle valkovuokkoja ja kieloja. Entuudestaan siellä oli pari tulppaania ja perenna. Talon seinää vasten aurinkoisimmalla paikalla kasvatin kevätsipulia sekä pinaattia. Sisällä kasvaa basilika ja chilejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 16:19

Chilipaprika on jo taimella! Liian aikaisin joka kevät aloitan, mutta kiva on kuitenkin seurailla kasvua. Herneenverosja vois tietty krasisin ohella kasvattaa syötäväksi ympäri vuoden. Ovat nopeita kasvaan ja sato tulee parissa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 15:51

Ostan ens viikolla yrttejä ja istutan niitä sitten kun ilmat sallii pihalle. Varsinkin sitruunamelissa onnistuu joka kerta ja on usein loppukesästä jo pienen pensaankokoinen. Välillä kun napsii lehtiä salaattiin ja leivän päälle niin riehaantuu entistä enemmän.