Mopsi etsii poikaystävää 014-alueelta (Jyväskylän kaupunkilehti)

www.jyvaskylankaupunkilehti....4-alueelta

Koiraihmiset ovat vuosia kampanjoineet pentutehtailua vastaan ja sitten tehdään tällainen artikkeli, jossa seurataan paperittoman koiran pennutusprosessia ihannoivaan sävyyn.
Mopsi on suosittu rotu, jolla on monenlaisia terveydellisiä ongelmia. Rekisteröintivaatimuksilla ja terveystarkastuksilla pyritään parantamaan sekä koirien että omistajien hyvinvointia.

Toivottavasti teilläkin on aikaa pistää palautetta lehteen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 11:13

En ole koiraihmisiä missään mielessä, mutta uteliaisuuttani luin tuon lehtijutun (joka minusta vaikutti lähinnä lapsellisesta viritykseltä), varsinaisesti aikaa hurahti kun luin läpi sitä seuranneen 'keskustelun'

Eipä jäänyt epäselväksi miten syvästi koirakansa asiaa paheksuu ja mistä syystä. Jäin vaan ihmettelemään mitenkähän paikallislehti ja tuo onnettoman juttuidean saanut toimittajaparka keplottelevat tilanteesta ulos.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 03:02

Ei sitten ollut ihan loppuun asti ajateltu juttu.
Toisaalta kaikki eivät vain välitä siitä, onko koiralla paperit vai, kunhan saavat rakkaan lemmikin.
Tämän tulin joskus aikoinaan todenneeksi, kun kaupittelin oman koirani kilometrin päässä karanneen koiran tekemiä vahinkoja. Hyvä koti löytyi kaikille ja pitivät yhteyttä niin kauan kuin koirat elivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 08:29

Pistäpä asiasta viesitä suoraan jutun kirjoittaneelle toimittajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 21:46

Tekeekö paperit koirasta jotenkin paremman koiran?

Minun mielestäni ei tee!

Vastuullinen ja hyvä koirankasvattaja voi olla muutenkin kuin olemalla ns. sitoumus kasvattaja.
Ainoa asia joka tekee paperittoman koiran astuttamisen kyseenalaiseksi on mielestäni se että pitää olla 100% varma että koirat eivät ole ihan lähisukulaisia keskenään.
Ihan kaikki mopsia halajavat tuskin viitsivät laukata näyttelyissä tai tuntevat intoa jatkaa koiransa sukua mihinkään suuntaan.

Meillä on kyllä koiran paperit kirjahyllyssä mutta eipä me niillä taideta mitään tehdä - ja uskoisin että tuo karvakasa on ihan samanlainen koira oli sillä paperit tai ei. Eipä tuo koira näytä itsekkään vähät välittävän asiasta:)

Joku voi pitää ajatuksiani vähän "pöllöinä" mutta so what?
Minulla on asiaa sivusta seuranneena historiasta erittäin huonoja kokemuksia itseään täynnä olevista koirankasvattajista - jotkut ovat niin linkittyneitä toisiinsa että siihen porukkaan on mahdoton uuden kasvattajan edes saada hyväksytää ja päästä porukoihin.
Money talks - ja jokainen "uusi" kasvattaja syö jonkun toisen leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 16:28

Menköön suoraan kenneliin niin varmaan siellä on toinen yksinäinen mopsi ja pian heitä on jo tusina.