Mitä neuvot jos kaukolämmitys/kuumavesikatko yllättäisi?

Mä linnottautuisin kylpyhuoneeseen ja useita kynttilöitä palamaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 09:34

evakkoon lähtöhän siinä olisi edessä, jos kauan katkos kestäisi.
mutta jos sähkövirta olisi kunnossa, keittiössähän voisi sähköhellan uunia lämmitellä lämpimikseen. jonkun aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 10:04

jokun aikaa sitä pärjäilisi tuon avotakan avulla, mutta äkkiä ne klpit loppuisivat ja sitten olisikin evakkoon lähtö edessä sillä tuskinpa sitää sähkövempaimilla (mm. auton sisätilalämmitin) pitkään viitsisi lämmitellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2010 - 10:41

Vaatetta päälle tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 11:22

Olisko nykyisen lainsäädännön mukaan lämmöntoimittajan käskyvalta sullakin.

Ei muuten lopu jos sähköä piisaa, että kiertovesipumppu pyörii.
Sitten joka huoneessa on uuni ei muuta kuin pökköä pesään jos sähköt katkeaa. Sen se on muutaman kerran tuo "ylätuvan ukko" järjestänytkin kun kaadellut puita langoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 11:46

Kerrostalo asujajalle tulis lähtö evakkoon,jos katkos kestäisi kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 13:53

Lähtisin ystävien luo, joiden talossa takka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 15:50

Täälläpäin ei mitenkään. Vesikatko voi yllättää minä päivänä hyvänsä, onneksi ei ole vähään aikaan haitannut. Sähkökatkojakin on, mutta nyt ei ole ollut niitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 17:50

Saunan laittasin päälle ja oven auki (kauheet tuhlausta:)), mökillä sentäs voi viel laittaa pökköö pesään, vaikka sähkönjakelukin menis poikkee.

No, höh, nythä mä vasta hokasin, et muit piti neuvoo (noooo... se oma napa ain, juu nou)..
Kuten sanosit kynttilöit niin maan perusteellisesti, sähköuuni päälle ja luukku auki, sähköpatterin ostoon, vällyjä niskaan melkonen kuosi, lämmintä keittoo "kyselyaukkoon", jos kotieläimii, niin ne pitää kerätä viekkoon lämmittämään... jos katko pitempi, niin kuten yllä jo sanottukin, vieraisille sellaselle tutulle, jolla toimii viel kaukolämpö...

Lähteet:
oma mietintämyssyin;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 19:28

Meillä on tuo oma lämmönlähde, ei kaukolämpö ja muutkaan asiat vaikuta talomme sisälämpöön, voisin kyllä ehdottaa, tul mun täkin al kauemmin ko 5 minuutiks, luultavasti vastaisi sul o noi turkei mont , makka niiren al.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 01:12

Uuni lämpiämään luukku auki ja muuten vaan vaatetta päälle. Asutaan pienessä rivarissa.