Vaikuttaako kylmyys, lumi, tuuli siihen, että netti on tosi hidas?

Avainsanat: tuulen vaikutus netin nopeuteen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 14:55

Siinä mielessä vaikuttaa, että harva viitsii lähteä ulos pakkaseen ja netissä on ruuhkaa palvelimessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 14:47

hitaus voi riippua yhteyden laadusta, palveluntarjoajasta ym.
sivustosta missä olet jne.
mutta voithan tarkistaa nopeutesi:
www.nettimittari.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 14:57

Eipä taida olla säällä muuta vaikutusta kuin tuo Papitin mainitsema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 15:57

Olen samaa imetellyt..kun netti on ollut,niin hidas. Papiti varmaan on ihan oikeassa..että on ruuhkaa,joka aiheuttaa hidastelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 16:48

Ennemmin puoltaisin minäkin tuota kovan rasituksen aiheuttamaa painetta järjestelmässä. Täälläpäin ei kyllä ole ollut hidasta, mutta ei kyllä kylmääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2010 - 17:15

En usko vaikuttavan. Liikaa käyttäjiä, siinä syy.

Lähteet:
Olettamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 17:34

Yleensä toimii säästä riippumatta nopeammin, jos televisiosta tulee salkkarit tai joku sairaalasarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 17:46

Pitäis päästä lähemmäs absoluuttista nollapistettä niin vastus pienenis noissa sähkövehkeissä. Eikö silloin pelittäis nopeammin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 12:04

olen kans huomannut , et sivut kääntyy hitaasti , mut epäilen kans , jot porukkaa on netissä paljon näin kylmillä ilmoilla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 15:48

Vaikutus riippuu yhteytesi toteuttamistavasta.
Maaseudulla voi olla joitakin yhteyksiä, jotka kulkevat tolpissa olevien kaapelien ja johtojen kautta. Tällöin yhteydet ovat alttiita sääolosuhteille. Pahin tilanne kun pakkasen jälkeen tulee suojakeli ja kosteus mahdollisesti vaikuttaa. Kuten kesällä sateen aikana ja jälkeen. Pieni vioittuma kaapelissa tai johdossa, jonka kautta kosteus imeytyy.
Yhteys on laadultaan kuin ajaisi hiekkatietä pitkin.
Sama tilanne jos yhteys on maahan upotettu kaapeliyhteys.
Yhteys on laadultaan kuin ajaisi päällystettyä tietä pitkin.
Kuituyhteys ei ole alttiina säälle.
Yhteys on laadultaan kuin ajaisi moottoritietä.
Sitten vielä PC:n ominaisuudet. Eihän mopollakaan saa ajaa moottoritietä pitkin.
Yhteytesi on niin hidas kuin "ahtain" kohta yhteydessä (PC, ADSL, linja, jne..).
Vertaus vesijohtoverkosta: Jos vesijohtoverkossa on kaikki kahden tuuman putkea paitsi yhdessä kohdassa tuuman putki. Silloin vesi tulee pienimmän kohdan mukaan.
Mokkula on eri asia. Toimiessään kännykän tavoin voi olla huono kenttä. Mahdollisesti sään aiheuttama, maaston aiheuttama, heikko peittoalue jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 01:16

pappa4:sta mukaillen, luulen, että linjoissa voi olla ongelmia esim. suuren lumentulon takia varsinkin maaseudulla ja harvemmin asutuilla alueilla, joissa nettiyhteydet voivat olla vielä suht hitaita ja vanhoja ja kulkea vanhoja reittejä pitkin.