Huomenta Suomessa pohtivat eläkeputken katkaisua...

googlettamalla löytyi tälläinen; "Eläkeputkessa pääsee köyhäksi"
www.taloussanomat.fi/tyo-ja-...?offset=30

Köyhät kyykkyyn

Lisätty: 29.01.2010 - 09:08

En ollut töissä 90-luvun alun laman jälkeen, eivät huolineet. Enkä päässyt ns eläkeputkeen joka silloin edellytti 55 vuoden ikää ja eläkettä 60 vuotiaana.
Asuinkumppani ansaitsi liikaa ja en saanut latin latia mistään 5 vuoteen. Kiitos hänelle ettei ole vieläkään heittänyt minua mäkeen. Tuollaiset työehdot on sanonko mistä .....
Eläkkeen sain vasta 65 vuotiaana jotta pistäkää vaan 70 vuoteen eläkeikä. Niin minäkin alan potkia rahamiehiä munille vaikka olenkin jo 70 v.
Jo isä vainaani kertoi että suur-suomea tehdessään hyökkäykeen lätiessään huusivat "tulta munille".

Lisätty: 29.01.2010 - 13:13

Isä ukolla oli sen verran sukanvarressa kun potkasi tyhjää että sain tietokoneen ja toimin sen avulla yksityisyrittäjänä, ts kotoa käsin tein ns kiireapulaisen hommia.
Suurta pelleilyä koko yrittäjyys, pitää olla ennustaja eukko ja täyttää kaikennäköiset lippuset ja lappuset ja kerätä verot valtiolle. Siinä sitä pelleilyä yhden miehen yritykselle.
Minä en alkanut kaikenlaisia (ylempiätoimihenkilöitä) kirjanpitäjän retkuja elättämään. Itse tein exeliin kirjanpito-ohjelman itselleni.
Työksi sitä en kutsu, välillä oli yötäpäivää jaksettava ja väliin viikkoihin ei ollut mitään.
Laskut kyllä juoksi maksettavaksi kuten ennakkoverotkin.

Jas ahmat tarkoittaa juoppoja heidän putkeaan ei katkaise kuin kuolema. Riittäväti rahaa että saavat ryypättyä hengen iseltään.

Avainsanat: eläkeputki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2010 - 12:44

Tasan ei käy onnenlahjat tässäkään asiassa.
Tulen tulemaan toimeen, mikäli tulen eläneeksi niin vanhaksi, että alkaa juoksemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2010 - 08:38

Eläkeputki on jonkun työehtosopimuksen tuloksena syntynyt ratkaisu. Mikään ei ole ikuista.

Lisätty: 29.01.2010 - 11:25

Eläketyöryhmässä "putken katkaisu" on esillä. Olisi kyllä muitakin putkia joita voisi katkaista... ne estävät työn tekemisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 10:18

Olen eläkkeellä,mutta en putkessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 11:32

niinpä .. mut ihmettelen vain, kun vaahtoovat , et eläke ikää pitää jatkaa ja jatkaa , mut silti kaik iäkkäämät saneerataan pihalle .. no tietty se on ok.. jos on nuorille työtä .. mut kuitenkin olen sitä mieltä, et nuoret työhön ja antaa vanhusten tehedä , kuten nytkin niin työtä niin kauan kun haluavat , eikä sitä tarvii laittaa pakollisesksi , monen terveys ei edes välttämättä kestä tuon 70v ...tai edes 65, een.. ..mieheni pääsee nyt vihdoinkin , kun on palvellut taloa 40v ja ikääkin sen verran , jotta saa nyt tehdä puolieläkettä , heitä on siellä firmassa jopa 8 ihmistä , jotka jäävät nyt puolieläkkeelle ..ja nyt on vakinaistettu muutama väliaikanen tilalle .. nuoria perheellisiä ovat,jotta ainakin tuos talos on hoidettu mielestäni hyvin nuo vanhempien työntekijöiden asiat ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 12:08

Eläkeputki olisi monelle hyvä ratkaisu kunhan siihen ei työnanantajan toimesta pakoteta, kuten joissakin yrityksissä on nyt laman aikaan tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 16:04

Katkaiskoon mistä tahansa kunhan oikeanlaiset putkikierteet ovat sopivassa paikassa tai sitten kierrepakka jokaiselle veloituksetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 09:50

Onneksi olen jo eläkkeellä....että putkea ei voi katkaista.