Podetko koskaan koti-ikävää ?

Tänään olisin voinut jäädä merenrantahuvilaan yöksi, mutta yhtäkkiä halusin tänne omaan kotiin, siis tunsin koti-ikävää, ja palasin takaisin. Olenkohan tulossa vanhaksi, kun oma koti on paras paikka maailmassa.

Avainsanat: koti-ikävä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 23:16

Toisinaan kotoa lähteminen on vaikeaa mutta sitten kun olen saanut itseni matkaan ei koti-ikävää tunnu.

Kysyjän kommentti

Oma maa mansikka...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 22:00

Minä en voi olla montaa päivää pois kotontani,minulle tulee kauhea kotiikävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 22:05

koti,
se on siellä mihin kamerani ripustan tai hyllylle laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 22:09

enpä oikeastaan

olen niin monesta paikasta poissa, että parasta olla ikävöimättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 22:21

Aika harvoin tunnen koti-ikävää..Lapsena totuin jo..että olin kesät maalla..kun oli niin ihanaa..
Aina on kumminkin mukava kotia palata..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 22:30

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 23:15

En pode mutta aina on kiva palata kotiin postilaakikosta tulleiden laskujen ja ilmaisjakeluiden sekaan. Toisaalta kesällä yksi koti kulkee perässä mutta poste restante ei onnistu kun paikka vaihtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 01:44

en,on niin monta paikkaa joissa asustelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 01:49

Joskus on ihan mukava ottaa omaa aikaa ja olla kerrankin kotona ihan yksikseen.
Yön hiljaiset hetket ovat kuin nettiä varten tehdyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 02:36

Paljon kun on kotona, joskus on lähettävä vaan katsastamaan muailmaa.Ja onhan siinä sitten katsomista siellä täällä ,koko suomi.Ei ainakaan liian tuttuja paikkoja.Täytyy olla lämpimät hyvät ilmat ,talvella ei mennä mihinkään.Voi pysäytellä autoa joka metsänreunaan ja järvien ,jokien reunuksille.
Sittenkun on liikuskellut reilun vuorokauden voi palata ilomielin koti nurkkiin.
Voi miten ihanalta se tuntuukaan. Näkee sen ihanuuden mikä joskus saattaa kadota kun paljon on kotona.Onko se sitä ikävää.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 06:15

tunnen jo parin yön jälkeen oisin valmis palaamaan omaan rakkaaseen kotiini ....noiden kultaisten poikien luokse...tai jos yhes ollaan reisus kultsin kaa , niin sit ikävöin kotia ja noit karvassii ystäviini...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 08:33

En pode, joskus lapsena jonkln verran. Poissa on hyvä olla mutta paluun jälkeen koti tuntuu tosi arvokkaalta. Ikää myöten monella tulee erilaisia "kynnyksiä" ja sopeutuminen uusiin oloihin käy hitaasti.

Lisätty: 29.01.2010 - 11:22

Hyvä että on saanut lahjaksi sopeutuvan luonteen, muuten olisi ollut mahdotonta opiskella ja työskennellä ulkomailla missä ei ollut ketään suomenkielistä ei mailla eikä halmeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2010 - 10:23

En pode koti-ikävää. Sopeutuva luonne on tuossakin asiassa hyvä ominaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 10:33

Kun asuin muualla kuin täällä Jyväskylässä niin podin koti-ikävää (ihmisiä ja kaupunkia). Nyt asun täällä enkä pode koti-ikävää. Edes reissuissa kun tiedän tänne palaavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 12:01

En varsinaisesti ikävöi kotiin, mutta kyllä omaan kotiin reissusta palaaminen on aina hienoa hetki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 15:40

En, en silloinkaan kun olin viis viikkoa reilaamassa euroopassa. Oikeastaan harmitti kun loppui aika ja piti palata. Sama oli eräällä laivamatkalla joka kesti noin kolme viikkoa, olin tosi harmissani kun piti poistua laivasta. Jos olisi mahdollista niin varmaan olisin koko ajan tien päällä... Tosin onhan joku tukikohta oltava silloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2010 - 18:20

En pode koti-ikävää, mutta kun on matkoilta tullut kotia ja istuu saunan lämmössä, tulee väkisinkin ajatus mieleen: kyllä koti on maailman paras paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 00:35

Toivoisin, että koti-ikävä usein viipyilisi mielessä ja ohjaisi ajatteluani oleellisiin asioihin.