Onkos kukaan tehnyt sukututkimusta? Miten pitkälle..

Meillä sukukirja mieheni suvun puolelta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 10:34

Isäni sukuselvitys loppui 1700-luvun lopulle, sen kauempaa ei kirkonkirjoja löytynyt. Äidin suvussa tuli hankaluuksia jo 1900-alussa, kun kirkon palamisen seurauksena kirkonkirjat palaneet.

Kysyjän kommentti

Pitkälle selvisi isäsi suku..Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 20:59

Isät ja isien synnyttäjät on tiedossa 1660 vuodesta lähtien 11 sukupolvea ja äidin suku iso iso äidistä eteenpäin kateissa. Voishan nuo löytyä pidemmällekin jos viitsis syventyä.

Lisätty: 27.01.2010 - 23:19

Syntymiä ja kastamisia sekä vihkimisiä ei ole Suomessa kirjailtu kuin 1600 -1700 lukujen vaiheilta kirkonkirjoihin.
hiski.genealogia.fi/hiski?fi
Sieltä sen kun alatte kunikaallisianne etsiä. 100 vuotta vanhemmat tiedot on julkisia.
Sinne saakka täytyy mennä seurakuntien tai niiden keskusarkiston kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 21:54

Äitini on tutkinut savolaisia sukujuuriaan melko pitkälle. Sieltä löytyy ihan tavallisia talollisia, mutta myös talonpoikaisaatelia ja kuninkaidenkin sukulaisia. En muista kuinka pitkälle, mutta niin pitkälle kuin tietoa on ollut saatavilla. Osa kirkonkirjoista on valitettavasti tuhoutunut tulipalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 22:14

Mieheni suvusta on tehty sukututkimusta 1490-1801-2003 , Vampulasta. Minä olen joku aika taaksepäin aloittanut my heritagessa tekemään tutkimusta, ja ensimmäisien viikkojen aikana löytyi monta sukulaista, olen heitä tavannut ja soiteltu, sähköpostitse kirjoitellaan. Ja liikuttavin tilanne oli kun isoäitini veljenpoika soitti ovikelloamme viikko ennen joulua ja esitteli itsensä, no ei oltu ikinä toisiamme nähty , mies on 78 vuotias, ja hän ajoi vartavasten minua katsomaan. tosi ihanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 22:24

En ole sukuani tutkinut,mutta tiedän sen olevan lähtöisin hollannista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 22:28

On kiinnostanut aihe mutta kapina-aikana kirkonkirjat palaneet ja aikoinaan syvun vanhinta en tavannut joten sekin toivo on mennyt, mutta serkut on luvanneet rahottaa minun ohella jos pääsen jäljille.Pitkälle olette päässeet. On sanonta että kun ensimmäinen rikollinen löytyy niin sukututkimus loppuu. Hyvää jatkoa ja mielenkiintoista mutta työlästä hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 01:21

Tiedän omastani vain faffani faffaan saakka. Avomies tietää vain isovanhempansa. Ajateltiin teettää sukututkimus, kun menemme naimisiin. Olisi siinä vierailla puhuttavaa ja pohdittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 07:18

olen tutkiskellut äidin sukua, ja myöskin on pikkuserkkuni sitä tutkinut, jot eipä siellä ole, kuin yksi arvoitus ,jota selvitämme, mutta ne juuret muutamia sukupovia sitten alkavat menemään aika kaus karjalankunnailta ,jot tiemme on nyt just siinä mielessä katkolla ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:01

vähän sitäkin on tullut harrastettua,
yksi tunnettu sukuhaara on selvillä aina Hakkapeliittoihin asti (1600 alkupuoli), mutta monessa sukuhaarassa on seinä tullut vastaan jo paljon aikaisemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:22

Jonkin verran mutta paremminkin olen seuraillut kun muut ovat tehneet. Sukujuuret ovat tiedossa, isän puolelta Ruotsiin vievät ja äidin suku on aika hyvin ollut Suomessa.
Amerikkaan menneet sukulaiset kiinnostavat, heihin aion perehtyä kun aikaa tulee enemmän.
Yhden suvun historiikkia olen ollut kirjoittamassa, eivät olleet mitään sukua meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:26

En ole.Mutta enoni tekee Ruotsissa parhaillaan sellaista. Itse en jaksais perhehtyä sellaiseen.