Muistatteko kun penskana ollessa jäi kieli kiin kylmään rautaan?kerroppa mihin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 19:30

Muistan. Velipoika yllytti ja minähän kokeilin. Onneksi ei käynyt kovin pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:22

Kyllä se oli se ulkoportaiden kaide joka niin mukavasti kutkutti kokeilemaan onko se totta mistä vanhemmat kielsivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 19:25

Minullakin tais olla naapurin ulkoportaiden kaide. Ei jääny pahasti, mutta tunteen voi muistaa vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2010 - 20:00

Se oli parvekkeen rautakaide, johon minä kokeilin. Vaan eipäs jäänytkään kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:12

Tota lajii en ihme kyllä kokeillu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:14

oven kahvaan,lipputankoon,lapion varteen,lumikolan varteen,portaiden kaiteeseen,auton oven saranoihin, postilaatikkoon,rappurallii,mattotelineeseen,valolyhtyyn,roska tynnyriin. siinä osaa kokeiluistani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:18

kerta palotikkaissa riitti,
ei tarvinnut koko ööö:n listaa käydä läpi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:31

Kyllä tuli useamman kerran kokeiltua..miten kovasti kieli jää milloin minnekin rautaan kiinne...ja sitten tuli itku,kun kielestä lähti nahka...Nyt ei kyllä enään tulis mieleen kokeilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 21:07

Minä juuri viikonloppuna Tanskasta löysin sellaisen lapsuuden ystäväni tämän tietokoneen kautta, 40 vuotta aikaa ,kun on Suomea hän viimeksi puhunut tai kirjoittanut , ja siellä on myös nyt kylmä talvi, ja muisteltiin niitä lapsuuden aikoja n.4-6 vuotiaina, ja joka talvi piti kieli laittaa rautaiseen putken tai rautaisiin tikkaisiin, se oli extremiä jos sai sen kielen irtoamaan ilman veripisaraa, ja nuoremmat sai kielensä siihen jättää, ja me vanhemmat lähdettiin karkuun koska yllytyksestä tuli tukkapöllyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 22:12

Onneksi uskoin kieltoa, enkä kokeillut koskaan miten hyvin kieli tarttuu kiinni kylmään rautaan. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 01:17

Pihalla meni tikkaat katolle ja sitä piti testata nuolaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:41

Ei sitä hevin unohda. Tosin ei niin pahasti kun toisten.Siinähän kuoriutu joiltain koko kielinahka irti.
Kieli on niitä arimpia paikkoja.Kyllä ne kokeillee kokeilemisen halusta tänäkin päivänä.Mikä on kiellettyä sehän just houkutteleekin kokeileen.Se se vasta tuskaisaa.