mitä tarkoittaa urbaani?

Avainsanat: urbaani

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2008 - 21:32

urbaani (suur)kaupunkilainen, kaupungistunut, kaupunkielämälle ominainen ¶ Yleensä nimenomaan nykyaikaiseen kaupunkielämään viittaavana. Tyylisävyltään sana on lähinnä kirjallinen. Vrt. city. Urbaani legenda: varoittava, pelottava tai muuten vaikuttava lyhyt kertomus, joka leviää suusta suuhun tai muutoin ja on yleensä totena esitetty ja todentuntuinen mutta perätön. (Ehdotettu suomennos "kaupunkilaistarina" ei oikein tavoita ilmaisun merkitystä.)

Lisätty: 11.08.2008 - 07:46

Kiitokset kehumisista. Tällaisen urbaanin egoistin mieltä ne lämmittää aina. Kun noita vastauksia on tullut kirjoiteltua jo jotain 700-800 kappaletta, niin joukkoon tietysti sopii monentasoista, myös niitä valitettavia lapsuksia, tahattomia lipsahduksia, joista olen vilpittömästi pahoillani. Koitan pinnistää että kysyjät saisivat oikeita vastauksia ja joku muukin jaksaisi lukeskella. Napsutellaan ...

Lähteet:
www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/...anatu.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 10.08.2008 - 21:31

urbaani ? olisikohan se sivistynyt ihminen, kaupunkilainen..en sen tarkemmin osaa analysoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 21:44

hyvinsä valperi aina vastaat noihin kysymyksiin!

Lähteet:
valperia on kehuttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 09:34

Urbaani on täysin kaupunkilaistunut ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 16:06

Ihminen, joka asuu kaupungissa eikä osaisi elää maalla.
Kaupungistunut, miten valperi sen sanoi