Pidättekö isoista vai pienistä koirista mikäli niitä on useampia?

Lisätty: 27.01.2010 - 01:33

Avopuolisollani oli irlannin susikoita ja tanskandogi

Avainsanat: koiruudet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 10:37

Pienistä koirista pidän enemmän. Tosin nyt kun noita minejä on jo 3kpl, niin haaveilen jostain isosta ulkokoirasta... Ehkä vielä joskus on sellaisenkin aika.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 06:34

ihan molemmista, jos ovat vain rauhallisia ,eivät hypi eikä pompi päälle .. sellaisia en kyl ole tavannut, kun kaikki koirat isot kuin pienetki pomppivat ain päälleni ..ei muuta, mut ko ne isotkin
koirat luulevat olevansa sylikoirii ...ja sit ne kaikki koiruudet luulee, et mä olen rapsutuskone .. plääh , niitten kans .. mut ovat ne kyl kivoii ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 07:38

isoista koirista,
Fiina ja hänen 1,5 v sitten edesmennyt äitinsä Zinna , molemmat isoja viisaita tyttökoiria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 08:51

Keskikokoinen koira on järkevin kaupunkioloissa. Itsellä ei koiraa mutta harkinnassa on kyllä. Maalla vietetään kyllä aikaa paljon eli koira saisi olla siellä aika vapaasti.
Jokin spanielirotu viehätää eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 09:56

Minä tykkään pienistä koirista enempi, vaikka meillä onkin kaksi rottweileria. Ne otettiin alkujaan vahtikoiriksi ja onhan ne tietenkin ihania! Sinkkuna ollessa mulla on ollu kax kääpiökoiraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 09:57

Pienet ja keskikokoiset koirat ovat minun mieleen.Tytölläni on kaksi pientä koiraa ja toisi kivoja ovatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2010 - 10:14

Isot koirat ovat minun mieleen. Sedälläni oli sussari ja tansakandoggi. Tädilläni sussari, ja itselläni on ollut pienenä tyttönä "lassie".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 11:43

Pidän isoista koirista ,jos minulla olisi koira,se olisi labratorin noutaja.Siskollani oli sellsinen,nimeltään Ari,oli ihanakoira luonteeltaa.Kuoli vanhuuttaan luonnollisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:36

Kaikki käy.Pidän yleensä kaikista eläimistä. Koirista erikoisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:09

Pienet räksyttäjät aiheuttaa päänsäryn, joten kyllä näistä kahdesta pitää valita isot. Irlanninsuskoirat ovat komeita koiria. Omamme ovat keskikokoisia pystykorvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:27

Koolla ei väliä kunhan ovat hyvin koulutettuja eli hyvätapaisia ja säyseitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 19:01

Ihan sama ovatko isoja vai pieniä, kunhan ovat hyvin koulutettuja. Tuttavillani on kaksi rotikkaa, yhdellä taas useampi chihu ja yhdellä vain yksi chihu, jota hoitelen silloin tällöin. Kun on hoidossa koiria, niin yhdessäkin riittää tekemistä, kun sitä on niin varovainen, kuin hoitaisi lasta tai ainaskin luulen niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:07

Jokainen koko käy. Pienemmät ovat vain helpommin sylissä pidettäviä ja kuljetettavia autossa mukana. Itselläni sussari joka ei ole ihan sieltä pienemmästä päästä. Mutta yksi rotu on jota en ota: pystykorva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 21:42

Pidän kyllä kaikenkokoisista koirista..mutta ehdoton minun profiilissa oleva tyttären koira Santtu..Ei ole ikinä pahojaan tehnyt..eikä hauku vieraille ihmisille..kaikkien kanssa kaveri..aina häntä heiluu..painaa 10kg..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 18:35

Kaikki koirat on mukavia olentoja mutta pikkukoirat varmaankin helpompia kuskata mukana, syövät (ehkä) vähemmän.

Luullakseni pienet rodut eivät ole niin halukkaita tottelemaan/ oppimaan asioita kuin nämä isommat rontit jotka on vähän niin kuin pakko tehdä "yhteiskuntakelpoiseksi" eli peruskoulutus on pakko läpi käydä,,,

Jos koiria on "lauma" eli usempia mikä tietysti on hauskaa etenkin jos koiralta kysyy - mutta kyllä siinä varmasti hommaa on:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 09:59

Sata isoa ois hyvä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 01:05

Tytölläni on kääpiövillakoira joka on aivan ihana otus :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 14:01

Olen aina pitänyt enemmän isokokoisista koirista. Koiran luonne ei vaikuta päätöksiin, mutta tietty riippuu asunnon koosta minkälaisia koiria voi ottaa. Jotkut suuret koirarodut, kuten borzoi ei vaadi juuri yhtään tilaa sisälle, koska sisällä ne ovat vaan nurkassa-makoilijoita. Mutta ainahan se on parempi, mitä enemmän tilaa on. mutta kyllä itse kajahdan suoraan suurikokoisiin koiriin.<3 :)

-Pienempiä koiria on ainakin helpompi ulkoiluttaa kaikkia kerralla, mutta esim. irlanninsusareita kun alkaa olla 7 kappaletta kiedottuna käsiin, kyynärpäihin, olkapäihin ja vöihin voi hallinta olla vaikeampaa :D