Oletko kiinnostunut kirjoista ja etenkin elämänkerroista? Miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2010 - 10:57

sellainen sekalukija olen, kohtuullisen ahkera, siinä joukossa menee elämänkertojakin aina välillä, kiinostavat lähinnä sen vuoksi että yleensä valottavat lähihistoriaa joltain uudelta kantilta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2010 - 10:38

Metrikaupalla olen lukenut ja niitä on kiva lukea.Tälläkin hetkellä on menossa Veikko Ennalan elämästä kirjoitettu.Oli aikamoinen kynämies aikoinaan ja häntä joko vihattiin tai rakastettiin.Reijo Loikkasen"Klinu" on yksi parhaista elämänkerroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 10:57

Olen ostanut kirjan Numero Yksi joka kertoo 50 vuotta sitten ko matkan olympiavoittajan ja naapurini historian. Saa nähdä tuleeko helmikuussa Kalliovuorilta lapsille kerrottavaa.
Toinen hyvä on Sotalääkärin muistelmat, kun ompeli pärkkele Ehrnroothin suolet sisään. Juvan kunnanlääkäri Nuutinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 11:52

Rakastan kirjoja ja suorastaan hullaannun menessäni kirjastoon,itselläni on myös paljon kirjoja.Tykkään lukea romaaneita,pääasiassa luen vain kotimaisten kirjailijoiden kirjoja.Olen lukenut vain yhden elämänkerran Tellervo Koivistosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.01.2010 - 12:52

Luen paljon, ja elämänkertoja on tullut luettua myös. Ja miksikö. Siksi, että olen kiinnostunut niistä. Se on kai uteliaisuutta tai tiedon halua, millaista on ollut jonkun kuuluisuuden elämä kulissien takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 15:16

No kirjoja lueskelen paljon, välillä tulee sellaisia elämänkertapuuskiakin (loppuu yleensä siihen kun törmää jonkun tosi egoistin maksettuihin muistemiin)

Muistelmat yleensä antavat aika mielenkiintoisen kuvan aikakauden tapahtumista yksien silmälasien läpi nähtynä, täydentävää lisätietoa siihen mitä muualta on tullut luetuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 16:22

Olen kiinnostunut ja luen elämäkertoja.On mielenkiintoista lukea realismiin perustuvia teoksia.Luen minä toki muunkinlaisia kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 16:53

Kyllä luen todella paljon. Nytkin luettavana. yli kuusisataasivuisen kirja. Luen erityisesti elämänkertateoksia koska haluan saada tietoa ihmisten taustoista ja päästä sisälle sellaiseen mailmaan johon meno ei muuten onnituisi. Lukeminen on hyvä harrastus. Se viisastaa ja kehitää kieleelisiä taitoja sekä mielikuvitusta. Kirjojen avulla voin paeta edes hetkeksi arkielämästä johonkin muualle,matkustaa kaiukaisiinkin maihin, tehdä mitä ihmeelisimpiä asioita ja kokea jännitystä, romantiikkaa, tai kauhua turvallisilla tavoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 17:20

Luen paljon ja monenlaista ja kyllä elämänkertojakin tulee luettua. Elämänkerrat viehättävt ehkä siksi, että ne ovat faktaa ja yleensä kertovat todella mielenkiintoisen ihmisen tarinan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 18:56

Kyllä mä luen ennemmin fiktiota ja itse asiassa ennemmin käännettyä kirjallisuutta. Lukeminen on yleissivistävää ja pitää yllä hyvää kielitaitoa.
Elämäkertoja luen vähemmän. En ole järin kiinnostunut historiasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2010 - 19:37

Olin ennen innokas lukija - suorastaan ahmin niitä. Itselläni on paljon kirjoja, ja paljon olen jo antanut poiskin. Mutta koko ajan tulee lisää varastoon sillä mielellä jos vielä jonain päivänä pystyn lukemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 00:36

Ne on ihan meilenkiintoisia lukea..ihan todellisuutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 02:22

Mielenkiintoiset/erikoiset ihmiskohtalot kiinnostavat. Paras tähän astisista taitaa olla Keith Richards tai Jim Morrison.