Millä raskausviikolla vähenee keskenmenon riski? Jolloin voit olla varmempi että "pullat pysyy uunissa".

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2010 - 22:06

Eikös se oo 3kk (12vk) kohdalla, kun voip siinä mielessä huokasta helpotuksesta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.01.2010 - 22:47

Tunnen ihmisiä, joiden oli oltava "varpaillaan" koko raskauden ajan. Ei se ole koskaan varmaa, että sujuu loppuun asti hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 03:14

Käsittääkseni ihmiset kertovat vauvauutisesta yleensä vasta, kun kolme kuukautta on tullut täyteen, ihan sen keskenmenon riskin vuoksi.

Meillä kulkee suvussa ennenaikaisen synnytyksen riski, joten kuulun tuohon varpaillaan odottavien ryhmään, kun sen aika tulee. Meinasin itse syntyä kolme kuukautta etuajassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 03:40

Noin 10–15 % raskauksista päätyy keskenmenoon, yleensä ennen 12. raskausviikon täyttymistä. Lisäksi on ns. biokemiallisia raskauksia, joissa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti on positiivinen. Vuoto kuitenkin alkaa muutaman päivän myöhässä, mahdollisesti tavallista runsaampana. Arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päätyy tällaiseen tilanteeseen. Yksittäisen keskenmenon syy ei yleensä selviä. Sinänsä tiedetään, että yli puolet keskenmenoista johtuu sikiön kromosomipoikkeavuudesta, tämä riski kasvaa naisen iän myötä. Muita syitä voivat olla kohdun rakennepoikkeavuudet, hormonaaliset syyt tai joskus tulehdukset. Huonossa hoitotasapainossa olevat sairaudet, kuten diabetes, kilpirauhasen toimintahäiriö ja keliakia lisäävät raskauden keskeytymisen riskiä.

Täällä lisää tietoa. www.terveyskirjasto.fi/terve...i=dlk00138

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 11:55

Olin saada keskenmenon kolmannella kuulla,silloin laskettiin kuukaudet,mutta kesti sisälläni kuitenkin loppuunasti lääkeiden ja pistosten voimalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 17:03

12 viikon jälkeen ei riski ole enää yhtä suuri kuin sitä ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 18:51

Viikon 12 jälkeen riski pienenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 00:37

Kyllä näin väitetään..että 12 viikon jälkeen riski pienenee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:52

Muistaakseni viikko 12 jälkeen on pienempi riski saada keskenmeno,mutta ei noista koskaan tiedä. Mikäli beibi ei ole valmis syntymään niin ei se synny.