Tykötarpeet?Mitä ne ovat tai paremminkin mistä sanonta tulee?Vessaan ei kai mennä TYKÖtarpeille?

Avainsanat: kalut kyllä on

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 16:31

Tykötarpeet ovat mielestäni ne asiat, joita tarvitaan jonkin asian tekemiseen, jotka ovat siinä tykönä/lähellä/mukana - vessaan tarpeille menemiseen tarvitaan ainakin WC-paperia, ruuanlaitossa tarvitaan kaikenlaisia tykötarpeita, veistä, kattilaa, ruoka-aineita, jne...jne...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 14:48

Miehet voivat voivat mennä tykötarpeilleen lehden kanssa , Hugh Hefner vissiin julkaisee miesten käsityölehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 15:37

Jospas se tulee ruåttin sanasta tillbehör.
till = luokse elikkäs tykö
behör ois sit niitä tarvikkeita

Vessaan ei mennä tykötarpeille. Sinullahan on jo ollut tykötarpeet siihen lopputulokseen aiemmin käsiteltävinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 17:49

Kuka mitäkin vessassaan häärää, tykötarpeet sen mukaan, vaikkapa hammasharja ja pyyhe. Tykötarpeilla tarkoitetaan kaikkia niitä asioita, joita johonkin toiseen asiaan valmistuminen tarvitsee. Uimaan lähtiessä tykötarpeita ovat pyyhe, uikkarit ja rantapallo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2010 - 18:30

Se mitä tarvikkeita tarvitset jonkun asian suorittamiseen, on tykötarpeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 20:43

Kun alat laittaa ruokaa,tarvitset tykötarpeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 23:05

Mieltäisin tuon tykö-sanan lähelleni itseäni, eli voisi tässä tapauksessa olla lähelläni olevia, työssäni tarvitsevia tavaroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 12:22

On käännös ruotsin kielen sanasta tillbehör.