Päivän rutiinisi?

Jos näin 'yleisön' pyynnöstä sit kysellään. Mitenkä päiväsi täytät, kuinka paljon siinä on sitä ns. rutiinia, eli jokapäiväistä samaa.. Itestä tuntuu välillä kuin olisin elokuvassa Päiväni murmelina, mitet ite katkaset nää rutiinit ja piristät itseäs?
Ketegoriaa ei oikein löydy, joten tuo kelvatkoon...

Avainsanat: rutiini päivärytmi piristys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2008 - 19:00

Tjaa, otetaanpa käsittelyyn vapaapäivä. Kello herättää viimeistään seiskalta. Kahvit porisemaan ja veskin kautta tupakalle. Penskoja sängyistä ylös ja koulutielle, nuorimmainen kahdeksaksi tarhaan. Sitten duuniin kumoamaan muki kahvia pomon kanssa ja takaisin kotiin. Pyykkien viikkaus, pesukone jytäämään, tiskit likoamaan ja sitten kone auki -> sähköpostit, parit keskustelupalstat ja uutiset läpi. Tiskit pois, pyykit kuivumaan ja uutta kahvia keittimeen. Sitten telkkarin tiirailua, mahdollisesti pienet päivätirsat. Kahdelta liikkeelle ja kauppaan hakemaan ruokaa, jonka jälkeen (viimeistään kuitenkin puoli neljältä) juniorin lunastus tarhasta. Kotiin evään laittoon, junnu kattelee lastenohjelmat ja yleensä sen jälkeen suhautetaan jonnekin kyläretkelle kuitenkin siten, että nuorimmainen on viimeistään yhdeksältä nukkumassa.

Tiedättekö, mitä mä justiin huomasin tätä kirjoittaessani? Mähän olen täysi neurootikko ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2008 - 18:41

arkiaamut menee kyllä melkein saman kaavan mukaan. mulla on aina kymmenen miinutin torkku. 4.45 on eka tyty tyt tyty tyt (herätyskello) 4.55 mä sitten nousen ylös. puen päälleni, hampaitten pesu, wc, hikset kiinni, juon vettä, laitan eväät avaimet lompakon työkassiin ja menox
.. eipä töistä tullessa mitään rutiineja ole, teen mitä milloinkin. päikkäreitä tulee nukuttuun joskus paljonkin ja sitten on päiviä kun en nuku päikkäreitä ollenkaan. iltasella taas ennen nukkumaanmenoa, teen eväät valmiiksi, laitan työhönlähtö vaatteet valmiiksi. ja taas hampaiden pesu ja iltapisu, sitten kroohpyyh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2008 - 18:53

Ei ehdi muodostua rutiineja, jokainen päivä erilainen.
Kaikki riippuu avomieheni päivittäisestä kondiksesta.

Lisätty: 09.08.2008 - 18:54

hänellä oli basilaaritromboosi melkein 3 vuotta sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 08:34

Väkisinkin päivätyössä käyvänä muodostuu rutiinit arkipäivinä. Ylös aamulla, työhön ja kotiin, kauppaan, kotiin, iltatoimia, ja nukkumaan. Sunnuntait ja lomat menevät ihan fiilis pohjalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 16:53

joo rutiiniksi menee joka päivä edellisen toisto se katkeaa kun menee ulkomaille niin rutiinit on poissa pitkän aikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 22:10

Arkisin, aamulla on kello soimassa n. seittemälstä. Ensiks soi radio, ja kun heilautan kättä sen edessä, se menee torkulle. Sen jälkeen soi kännykkä, jolloin nousen ylös, menen vessaan, tulen pois, puen, syön (jos on aikaa, joskus otan matkale) jotain meikkiä (kosteusvoidetta ja jotain näppylöihin, joskus hieman luomiväriä ja ripsaria. ei paljoa joten siinä ei mene kauan) hiukset, katson kamat ja lähden. Iltarutiinit venyvät myöhään.'

Vapaapäivänä herään n. yhdeltätoista, pistän koneen auki ja kataon sähköpostit ja napsun ym. laiskottelen. Yleensä on vain aamurutiinit. Nykyään on myös kissan ruokkiminen ja muuta kissan tarpeisiin liittyvää. Viikottaiseen kuuluu viulun soittaminen ja 15 min huoneen siivousta, että jonkinlainen järjestys pysyisi.