Oletko ajatellut missä ja miten vietät vanhuuden päivät? Minulla tunne et olenko vaan toisten riesana silloin,vaikka en haluaisi.

Avainsanat: vanhuuden päivät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 10:39

Toivoni mukaan omassakodissani,niin pitkään,kun se on mahdollista.Tuleevaa ei kuitenkaan tiedä ja minusta se on hyvä.Ei varmasti meistä kukaan halua tulla kenenkään riesaksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta.Joo kyllä asia näin on mitä sanot tässä omassa vastauksessasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 10:26

jos vaan suinkin voin , niin omassa kodissa oman kullan kainalossa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 10:40

Eikö vaan papit kysele missä vietät iäisyyttäsi?
Minä en murehdi vanhuutta vielä 70 iässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 10:55

jos minusta joskus tulee vanha .... se on sitten sen ajan murhe ... turha näitä reilun kuuskymppisen riemupäiviä pilata moisella mietiskelyllä ....

(perinnöllistä hulluuta esiintyy suvussa : isä teki täyttä työpäivää 85 asti, itse vähän kevensin jo 65 iässä, sitten lopetan kokonaan kun tulen vanhaksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:09

eipä kannata murehtia,
mitäs jo ei eläkkään vanhaksi,

aion ilakoida jossain palvelutalossa muitten höppänöitten kanssa, jos vanhaksi elän.

Lisätty: 21.01.2010 - 11:48

ps. sitähän voisi perustaa oy.napsula.ab palvelutaloyhdistys vastaisen varalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:55

Väkisin asiat tulee mieleen kun kerran viikossa käyn työn puolesta vanhainkodissa.Dementia-osastolla tulee paha olo joka kerta kun kuulee sen valituksen ja suoran huudonkin.En tiedä mutta järkyttävää se on kun kaikki ovet lukossa ja vanhukset on "menossa kuka mnnekin",eli joku kouluun ja toinen etsii puolisoaan..Huh..toivon lähteväni itse joskus reilusti"saappaat jalassa"..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:03

Sitten kun en enää mitään mistään ymmärrä, menen suosiolla laitokseen loppuelämkseni. Mutta toivottavasti siihen menee vielä pitkä aika, ja jos olen perinyt jotain muutakin äidiltäni, kuin ulkonäön, musikaalisuuden ja kiharan tukan, niin toivon eläväni yhtä virkeänä kuin hän omassa kodissaan vielä 92--vuotiaanakin !
Uskon, että jatkan tätä elämäntyyliäni kesät Suomessa, talvet Egyptissä vielä pitkään. Sitäpaitsi täältä saa aika edullisesti kaikenlaista kotiapua, joten se helpottaa myös vanhenemista. Siivoojan saa tällä hetkellä päiväksi noin 10 eurolla. En vielä ole tarvinnut, mutta houkutus on kyllä suuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 12:15

Oireet ovat jo sitä luokkaa että dementoituneiden huonostiliikkuvien osastolla jossakin. Mihin sitten minut huolitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2010 - 13:36

Ei mitään käsitystä tässä vaiheessa, mutta ehkä joku sitten huomaa jossakin, että nyt pitää tuo mummo toimittaa johonkin talteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 15:51

Elän päivän kerrallaan, poikani huolehtii kun aika tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 16:21

Täytyy sanoa en mieti vanhuuttani sen enempää kuin nuoruuttanikaan joka meni jo .Tässä ollaan vähän kuihtumaan päin ,tästä etiä päin.
Saisi olla terveenä se on tärkeintä tässä elämässä.Kyllä toivomus on olla täällä maalla omassa kodissa.Täällä on ainakin liikuntaa päivittäisissä askareissa .
Enkä ajattele että olisin kenellekkään haitaksi tai esteenä kun vanhenen.Minusta kaikki vanhenee
ennemmin tai myöhemmin.
Vanhenemisenmyötä kaikki tulee kauniinmaksi mitä silmillään näkee.Nauttien tekee käsillään.
Elämä on elettävä päivittäin ,tässä ja nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 22:20

Mitä sitä ny tulevia murehtimaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:54

Tarkoitus olisi olla täällä kotona niin kauan kuin suinkin. Kaikki kotipalvelut kelpaavat, sitten kun on niiden aika.Joitakin apuvälineitä tarvitsisin nyt jo oikeastaan.En murehdi mitään, mutta olen laatinut jälkeenjääneille selvät kirjalliset ohjeet ja toiveet. Heidän ei tarvitse mistään pähkäillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 12:23

Haluaisin jonnekin järven rannalle jossa olisi kaikki tarvittava, vene, pari onkea, katiska, sauna ja talvilämmin mökki. Suomi riittää, mutta eläkepäivät on vielä niin kaukainen asia että ei ole tietoa onko silloin enää edes elossa...