Kannattaisikohan ostaa nyt varastoon "Hehkulamppuja"....

...vaikka muutama tuhat kappaletta tai enemmän. Arvelin vaan
ruveta lamppuyrittäjäksi. Nämä uudet led-lamput vielä kovin
kalliita. Elikkä minulla olis vuoden päästä suuri markkinarako ja
kysyntää olisi varmaan paljon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 23:18

Led-lamput on vielä hankalia, mutta energiasäästölamput (pienoisloisteputki) on jo ihan harkinnan arvoisia.
Omaan tarpeeseen hehkulamppuja kyllä, joihinkin vanhoihin erikoisiin valaisimiin.
Kuten kristallikruunuun tarvitaan kirkkaita pistemäistä valoa antavia lamppuja, vanhaan pieneen WC:n peilivalaisimeen, johon ei tahdo mahtua samantehoiset energiasäästölamput.
Uunin, saunan, ompelukoneen, jääkaapin, auton, projektoreihin yms. tarvitaan vielä pitkään.
Sekä hetkittäin käytettäviin valaisimiin, kuten eteisen, vaatehuoneen, WC:n.
Halvat energiasäästölamput ei tahdo toimia pakkasessa, joten puuvajaan yms. kylmiin tiloihin.
Mutta paljon käytettyhin valaisimiin kuten keittiöön ja olohuoneeseen kannattaa vaihtaa energiasäästölamput (pienoisloisteputki) tai edes normaalit loisteputket yleisvaloiksi. Kaikkein järjettömin on sellainen kattovalaisin jossa on 5-6 kpl 60 W:n lamppua (300-360 W), joka palaa kaiket illat, eikä kuitenkaan anna kunnon valoa (lukemiseen).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 22:12

kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:12

Paitsi että sinulle jää lamput käteen kun tulee paljon parempia tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:24

Ei kannata, kuka nyt "vanhoja" lamppuja haluaa

vielä Lastenlastenlapsesikin antaisivat niitä lamppuja jälkipolville perintönä…

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:33

Sanoisin että omaan tarpeeseen kannattaa ostaa kun ovat edullisia mutta toisaalta käyttöikä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 04:57

ennemminkin ehkäpä kannattaisi kerätä päreitä, energia kallistuu, kaikki vanha tulee muotiin,
päreitä polttaa pirtinnurkassa samalla lämmittääkin pirttiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 08:30

Kannattaa ostaa sillä nehän ovat arvokasta museotavaraa joskus tulevaisuudessa. Osta oikein paljon mie voin teillä päin käydessä sit tulla ostoksille sinun luo. On nääs noita vanhoja varjostimia joihin tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 08:55

Minun on ainakin pakko. Uudet kynttilälamput eivät mahdu hyllykköjeni taustavalokoteloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:53

no jos oikien pisnestä meinaat alkaa tekee niin pidä kiirutta , jot ehdit ne kaikki hamsrata .. ja joko on yrityksellä nimi ja luvat .. rekistöröitynnä ...niin ja tietenkin ilmoitit jo verottajalle .. he kun haluaa myöskin ison siivun siitä lamppukaupastasi .. onnea yritykseen ps. en kahdehdi yrittäjyyttäsi ...en muuten muidenkaa sen verran oli omaa kokemusta, et ei ne helpolla tule ne äyrit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 10:46

Löysimme sattumalta yhden liikkeen Lappeenrannasta missä vielä oli hehkulamppuja,ostimme niitä useita,mutta eihänne kauaksi riitä.En voi sietää enerkiansäästölamppuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:19

Omaan tarpeeseen kannattaa ostaa. Meillä on parikin sellaista todella vanhaa valaisinta, joihin ei ainakaan toistaiseksilöydy energiansäästölamppuja joten olemme hamstranneet hehkulamppuja aikamoisen määrän. Itse pidän energiansäästölamppujen valoa liian kylmänkelmeänä ja senkin vuoksi käytän mieluummin hehkulamppuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 10:40

Kaveri suunnitteli Outokummussa ihan samaa. Kun vanhemmat ihmiset niitä kuitenkin haluaa ostaa ja jos kaupasta ei saa, niin helposti voi pyytää tuplahinnan, missä niitä nyt sitten uskaltaa myydä.
Olikos se saksalaistutkimus joka paljasti juuri että "energiansäästölamput" ovat kaikkea muuta kuin energiaa säästäviä...