Onko lohikalan öljyä miten hyödynnetty?

Tällä viikolla kun minulla oli savustettu lohi,
puhdistelin sitä niin kiinnitin huomioni valtavaan lohen
rasvaan / öljyyn. Onkohan tuosta öljystä tehty esim.
käsirasvoja tai voiteita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 19:12

en tiedä voiko sitä hyödyntämiseksi sanoa,
mutta minä kyllä rasvaan säännöllisin väliajoin koko keittiön lohen rasvoilla
(näin väittää kontrollihenkilöstö)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 20:43

Kyllä on ja täältä voit ostaakkin;
www.sinunapteekki.fi/catalog...3godBTrq0w

En viitsi ostaa pakkolihotettuja kassilohia, ovat niin inhottavia löträkkeitä.

Lisätty: 22.01.2010 - 00:15

Ei muuta kun alat heittää helttaan;
www.verkkouutiset.fi/index.p...p;Itemid=7

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:45

luulen et se hyöty tulee siitä parhaiten, kun sitä kalaa syö ja saa siten niitä hyviä omegoita ym.. jotka tekevät niin hyvää kehollemme :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 02:36

Koirille myydään lohiöljyä, joten kyllä sitä ilmeisesti hyödynnetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 08:34

Ei ehkä siitä kypsennystavasta syntyneestä öljystä, mutta hyödynnetäänhän lohen öljyä esim. kapseleissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:40

Ei tietoa asiasta, mutta lohi on tavattoman rasvaista, siksi en pidä siitä. ja se rasvan haju on ikävä, en valmista kotona lohta juuri siitä syystä.