Kauanko pitää käyttää silmälaseja, että saa vaihtaa piilolinsseihin?

Olen kuullut, että jos sinulle määrätään silmälasit niitä kannattaa ensin käyttää jonkin aikaa ennen kuin alkaa käyttää piilolinssejä. Minkähän aikaa niitä silmälaseja on käytettävä?

Avainsanat: silmälasit piilolinssit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 01:47

Piilarit tulee pitkässä juoksussa kalliimmiksi puhumattakaan siitä, millaista vahinkoa niistä on silmille ellei sekä linssejä että silmiä hoideta asianmukaisesti. Mä sain lasit jo ennen kuin aloitin koulun ja kokeilin piilareita ekan kerran ollessani kai 22-vuotias. Eivätkä ne olleet musta vaivan arvoiset.
Täällä on jotain yleislöpinää piilari.info/ukk/ Joka tapauksessa et tule saamaan piilolinssejä ilman mittauksia, niiden tilausta optikolta sekä käyttämisen opettelua optikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 21:11

En tiedä onko siihen mitään aikaa,mut silmälasia käyttävänä,en työntäisi silmiini mitään piilolinssejä vaikka saisin kuinka kauniit silmät tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2010 - 21:32

Pidä nyt muutaman kuukauden että silmä tottuu niihin normaaleihin laseihin. Mutta käypä lähimmällä optikolla kysymässä niin saat tarkan tiedon. Ja googlettamallakin löydät varmasti tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 05:40

täälläpäs näkyy olevan hyviä ohjeita:
www.piilolinssitopas.com/ens...ssini.html

( varaa aika silmälääkärille ja tiedustele häneltä )