Miksi oma_tomppa1 pettikin meidät?

Hän lupasi eilen että kertoo miten väärinpäin tehty F tehdään
näppäimistöllä. Kyllä olisi nyt todellista kunnon napsulaishenkeä
vastata kuten hän lupasi 17.1.2010 klo 20.00, vai menikö pala kurkkuun ja katosi.

Lisätty: 17.01.2010 - 22:14

╘ tästä merkistä hänen olisi pitänyt meille konkareille olevinaan
neuvoa antaa näitä samantaisia merkkejä ja tuhatmäärin muitakin
kun vaan selata erikoismerkkien alta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 22:10

Nyt kun oma_tomppa1:n määräaika on mennyt umpeen, niin voin kertoa sen tempun, mutta tämä ei oikein onnistu läppärillä, jossa ei ole erillistä numeronäppäimistöä. Silloin voi käyttää alimpana kerrottua Merkistö-ohjelmaa. Alla muualta kopioituja tekstejä. Tämä toimii ainakin "Windows koneilla".

ASCII-merkin lisääminen asiakirjaan (American Standard Code for Information Interchange)
Huomautus Tämän ominaisuuden käyttäminen edellyttää, että käytössä on Excel, FrontPage, InfoPath, OneNote, Outlook, PowerPoint, Project, Publisher, Word tai Visio.
Huomautus Numerot täytyy näppäillä nimenomaan numeronäppäimistöltä. Jos numeronäppäimistössä on NUM LOCK -näppäin, numeronäppäinten käyttäminen edellyttää, että NUM LOCK -tila on käytössä.

Esim. Kun pidät Alt-näppäintä alhaalla ja näppäilet erilliseltä numeronäppäimistöltä peräkkäin numerot 2 5 2 ja päästät Alt-näppäimen ylös ruudulle ilmestyy pieni yläkulmassa oleva kolmonen, eli voit kirjoittaa hienosti vaikka kuutiometrin yksikön, 1000 m³ .

Merkkien ASCII-koodit
koti.mbnet.fi/pau/ascii.html
koti.mbnet.fi/petteria/winku...tent15.htm
fi.wikipedia.org/wiki/ASCII

Jos tiedät lisättävän erikoismerkin painallusarvon, voit lisätä erikoismerkin suoraan asiankirjaan näppäimistön avulla. Avaa asiakirja ja sijoita kohdistin paikkaan, johon haluat sijoittaa erikoismerkin. Kun Num Lock on valittu, pidä ALT-näppäin painettuna ja valitse numeronäppäimistön näppäimillä lisättävän merkin painallusarvo. Kun olet kirjoittanut arvon, vapauta ALT-näppäin, niin Windows luo määritetyn merkin.

Tai avaa Merkistö ja napsauta lisättävää merkkiä, kun haluat saada selville painallusarvon (ASCII-koodin). Jos merkillä on painallusarvo, se näkyy Merkistö-ikkunan oikeassa alakulmassa.
windows.microsoft.com/fi-FI/...SCII-codes

Lisätty: 18.01.2010 - 22:08

Olen pahoillani oma_tomppa1, ettö hosuin vastausta ja odotin vain 2 tuntia, ajattelin että nuoriso unohti kokonaan meidät malttamattomat höppänät, jolloin hyvä asia/kysymys olisi jäänyt "roikkumaan ilmaan".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 21:15

No ei se oikeesti edes tiennyt - kunhan taisi rehennellä (?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 21:46

mis tollast f ,ää väärin päin käytetään ? uteliaana vaan tiedustelen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 23:36

Olisitte antaneet pojan olla rauhassa merkkennenne ja antaneet hänelle mahdollisuuden kertoa ja näyttää miten hän sen toteuttaa.Tuli kolaus itseluottamukselle

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.01.2010 - 10:38

Voi hurja tuota putte_46:sta - on hän sitten viisas mies. Olen kironnut tuhat ja sata kertaa kun en laskuttaessani saa tuota kuutiota kuin normaalilla kolmiolla. Ja nyt se onnistuu - ³ - aina täällä oppii jotakin ihan käyttökelpoista. Mutta itse kyssäriisi, laita tälle neuvojalle joka unohti henk.kohtainen viesti, jospa hän siinä neuvoisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 14:39

Putte_46: myös minä kiitän Sinua hyvistä neuvoista, jotka tulivat tosi tarpeeseen.