koira kuume!!!

minulle on iskenyt koira kuume. haluisin oman koiran pennun mutta luulenpas etten saa sellaista monen asian takia :/ olen ajatellut berninpaimenkoiran pentua :)) ja huskya mutta enemmän berninpaimenkoiraa.kumpi on järkevämpi vaihto ehto teidän mielestä?ja mitä minun pitäis tehdä asialle?kiitos vastuksista jo etukäteen :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 23:22

"mitä minun pitäis tehdä asialle?"

Odota muutama vuosi. Mä olin 17-vuotias saadessani ostaa itselleni ensimmäisen koirani, joka sitten muutti myös mukanani kotoa, kun lähdin opiskelemaan.

Berninpaimenkoira on iso koira, joka kasvaa nopeasti. Sen ruokintaan tulee siksi kiinnittää erityistä huomiota. Tuolla terveysjuttua sennenkoirat.net/site/bernijalostus
Husky taasen on kehitetty rekikoiraksi ja on epäoikeudenmukaista koiralle, ellei sen anneta toteuttaa kyseistä alkukantaista vaistoaan pitämällä sitä esimerkiksi kaupungissa. Kyseisen rotuisen koiran koulutus voi olla melkoisen haasteellista, sillä sillä ei ole varsinaista tarvetta miellyttää omistajaansa tai tehdä tämän kanssa yhteistyötä, kuten esimerkiksi paimenkoirilla.

Jopas tänne on putkahtanut paljon koiranpentuja haluavia kerralla...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 20:08

kyl se koiruus pitää miettiä, ... kun olet paperille laittanut hyvät ja huonot puolet koiran omistuksesta....niin menet ja ostat, jos hyvii puolii tulee enenmän kuin huonoi...ja jos ne huonotkin puolet tuntuu hyviltä...niin sitten vaan ostamaan ja elämään sen koiran kaa jopa liki 20v hyväs tapaukses..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 21:23

Berni ja husky on aika kaukana (mielestäni) rodullisesti toisistaan (?)
- jos olet epävarma asiasta niin käy ensin tutustumassa (kunnolla) kumpaankin rotuun ja tee päätös vasta sitten. Maailmassa on valtavasti ihania hännän heiluttajia ja varaa mistä valita.

Ciby (taas kerran) viisaasti neuvoi tuossa ylhäällä listaamaan asioita mitä haluat koiran kanssa tehdä ja ennenkaikkea mihin sinulla on aikaa.

iltsun sivulla on aika hauska "Hauvakone"

www.iltasanomat.fi/hauvakone/

- käy testaamassa siellä (jos et ole vielä käynyt)
Minulla ei mennyt ihan putkeen kun kone suositteli malamuttia (tai jtk. sinnepäin) marraskuussa hankittiin perheeseen koira mutta rotu oli jo selvillä ja päätetty jo vuosia aiemmin.

Onnea sinulle koirulin hankintaan - ja muista kertoa Napsussa mihin päädyit:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 09:55

Minä voin kehua ihania koirat ovat, ja ne pennut on tosi suloisia, niitä ottaa kaikki, ja kotiin saat sen pienen koiranpennun ja kasvaa suuremmaksi mitä oletat, ja ei tottele käskyjäsi , painaa kuten hullu toisen koiran perään, voit jopa lyödä sitä koiraa vimmoissasi. Siinä vaiheessa luovu koirastasi ja ota vaikka puoliso tai pehmoeläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.01.2010 - 10:33

Tuohon sanoisin että siihen pätee sama kuin kuumeeseenkin: mene petiin ja lepää.
Siinä levätessäsi sinulla on hyvää aikaa miettiä plussat ja miinukset. Olethan tekemässä pitkänajan päätöksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 10:42

Kyllä minullakin on ollut halu koiraa.mutta miettiä on pitänyt et sais kaikki perheen jäsenet siihen mukaan. Kyllä koirasta paljon seuraa on ja saa lenkkeilyä ja liikuntaa myös itse. tyttöni haluaa kovasti koiraa .mutta ei ole vielä osunut kaikille sama fiilis siitä hankinnasta.olen itse hyvin eläinrakas ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 18:33

Minäkin kävisin "livenä" katsomassa molempia koirarotuja, päättäisin vasta sitten. Itselläni on kaksi paimenkoiraa jotka ovat aivan ihania <3 Mutta, vaativat hoitoa, touhua ja liikuntaa. Meillä onkin iso piha missä voivat irti temmeltää. Koira on ihmisen paras ystävä :)