Hei, haluaisin oppia sisustamaan. Mistä pitäisi aloittaa?

Värien sommittelu yksiin tuottaa suurimpia vaikeuksia.

Avainsanat: sisustus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 16:30

Suunnittele että sisustat itseäsi eikä vieraita varten.Mistä pidät ja mitä haluaisit muuttaa. Laadi budjetti ja eikun kierrokselle katselemaan mitä on tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 13:59

Käy rautakaupassa. Siellä on niitä väriliuskoja. (maalifirmojen läpysköjä) niillä irtoo värit... ei siis tartte maalata, vaan siinä on ne perusvärit ja tehostevärit ja sen sellaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 14:54

lue sisustus lehtiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 18:24

Jo pelkästään kaiken turhan roinan poistaminen huoneesta auttaa sisustuksessa. Siten vaan huonekaluja siirtelemään ja tasapainoa etsimään. Värit ovat tietenkin tärkeitä, mutta myös erilaisten tyylien yhdisteleminen. Liian kirjav kokonaisuus on väsyttävä. Valaistuksella saa myös ihmeitä aikaan. Jos on riittävästi tilaa, niin kehnompikin sisustus näyttää tyylikkäältä. Siis kaikki liika pois ja piiloon. Aloiotapa vaikka siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.01.2010 - 10:14

Katsele huonetta sillä silmällä. Mitä muuttaisit ja miten ja laita ajatus heti ylös paperille. Väriyhdistelmiä voit kokeilla vaikka värityskynien ansiosta. Kokeile eri värien yhdistelmiä paperille ja katso mitkä eivät sodi vaan ovat sulassa sovussa keskenään. Näin sinä itse opit kokeilemaan. Mutta netistä ja kaupoista löytyy valmiita väritauluja jotka auttavat pikavalintoihin.
Jos todella haluat oppia sisustamaan ammatiksesi, siihen löytyy kouluja ja kursseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 12:07

Piti juuri sanomani että kannattaa aloittaa väreistä. Mihin laittaa painopisteen, mitkä ovat heikot kohdat nykyisessä sisustuksessa, mitkä vahvat. Selkeys on kaiken a ja o.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 11:00

Hanki feng shui sisustuskirja tai tietoa siitä esim. internetistä.
Silloin kun tuo asia on tasapainossa on elämäkin - ainakin tuon teorian mukaan.
Siinä neuvotaan kyllä kaikki tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:44

Marssit ensin kirjastoon. Siellä on sisustuskirjoja niin paljon, kuin sinä varmaan tarvitset.