Miksi miehet ei mene helposti lääkäriin? kuulemma

(itse kyllä menen jos on tarvetta)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 16:29

Olisikohan tuokin uskomus taas yksi niistä urbaaneista legendoista ?

Löytyisköhän jostain tuoreita tilastoja miesten ja naisten välisestä erosta lääkäripalvelujen käytössä, ja niistä taudeista/vaivoista jotka todella vaatisivat lääkärissäkäyntiä.

yksittäisiä esimerkkejä suuntaan jos toiseenkin varmaan löytyy jokaisen tuttavapiiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.01.2010 - 14:55

Pelkäävät kai, tai ovat mielestään niin rohkeita, että eivät usko heille mitään vakavaa tulevan, vaikka oireita olisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 14:57

niinpä , isäni oli just sellanen , et ei mua mikään vaivaa ja sit kun meni , niin sille tien jäi ... et jos ois ajois mennyt sinne lääkäriin niin vois olla ... et ois täällä luonamme ...vieläkin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 15:06

Minä sain inspiraation ja soitin terveyskeskukseen ja pyysin tekemään kaikki mahdolliset kokeet, mitä vain voi.
Kyllä tekivätkin. Liki kymmenen pulloa piti antaa verta, kuvia otettin useita ja viimeksi tähystettiin.
Tuohon viimeiseen ei varmaan moni hakeudu mielellään vapaaehtoisesti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 16:22

Vaikea kysymys kun tänään kävin lääkärillä,sitten labraan ja taas lääkäriin.Ei se niin vaikeaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 16:41

Jotkut miehet pelkäävät ihan oikeasti eikä se ole häpeä ollenkaan. Kannattaa vain rohkaista itsensä ja mennä tohtorille aina kun tarve vaatii. Tiedän muutaman miehen jotka pelkäävät esim. pistämistä ja ihan suotta, kun eihän se monestikaan ehdi tuntumaan miltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:34

Joillakin miehillä on sellainen periaate, että kyllä vaiva kuin vaiva paranee itsekseen. Onneksi ihan kaikki ukot eivät ole sitä mieltä. Ainakin oma ukkoni tahtoi varsin kiireesti lääkäriin, kun teloi sormenpäänsä irti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:36

Ei sinne pidä helposti mennäkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2010 - 17:44

Mieshän on olevinaan vahva kuin härkä. Eivät he sairastu eikä pikkuasioista viitsi olla akkamainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:07

Pelkäävät lääkärin tuomiota..

Lisätty: 13.01.2010 - 21:27

Kyllä mieheni kävi vasta lääkärissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:09

osaavat harkita koska on todella tarvetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 20:38

Ehkä se on lääkärikammo,en muuta keksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:27

Avokillani on piikkikammo ja hammaslääkärikammo muuten kyllä käy lääkärissä. Hammaslääkärissä hän käy vain silloin kun saa sellasen "rauhottavan" pillerin ennen tuoliin istumista.
En usko että vain miehet eivät menisi mielellään lääkäriin, on niitä varmasti paljon naisiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:57

Sama vastaus kun minkä annoin matkalukun kysymykseen.
Miehet eivät varmaan mene turhan takia lääkäriin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:10

Onhan niitä molemmissa .Mennään sitten kun on viimeine pakko. Kadutaan kun ei tullut ajoissa mentyä lääkäriin.Jotkut asennoituvat vakotakkisiin epäillen..............On viimeaikana syytäkin.