Minun pihalla on tykkylunta puissa enemmän kuin runsaasti, sähkövalot vähän villkuu, kaupungin autot ajaa, joka kevät ja karsivat

oksia jotka voivat aiheuttaa sähkön jakelussa vikoja, nyt minun pitäisi maksaa suojelupuista, jotka ovat oksansa laskeneet sähkölinjoille, meidän taloon, sähkölaitos haluaa että se koivu kaadetaan heti ja museolautakunnan päätöksen mukaan myös jalava pitää säästää, onko mitään järkeä ?

Lisätty: 11.01.2010 - 09:45

SÄHKÖLAITOS ILMOITTI , HUTKUTTAVAT OKSIA, JOLLOIN LUMET KARISEE OKSILTA, MINÄ OLEN ENSISIJAINEN HOITAJA OKSILLE, JA NÄIN KOVIEN TALVIEN VARALTA VASTAAMAAN SÄHKÖNJAKELUUN JOKA TONTILLENI SUORITETAAN.

Avainsanat: oma pihan puusto.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 08:51

" Rauhoitetun luonnonmuistomerkin vahingoittaminen tai turmeleminen on kielletty. Kunta voi omistajan hakemuksesta tai alueellisen ympäristökeskuksen esityksestä lakkauttaa luonnonmuistomerkin rauhoituksen, jos rauhoitukselle ei ole enää perusteita tai jos rauhoitus estää yleisen edun kannalta merkittävän hankkeen tai suunnitelman toteuttamisen."

www.ymparisto.fi/default.asp...tid=265629

siitähän voi tulla vaikka tulipalo, jos huonosti käy, kun sähkölinjat katkee, tai voi aiheuttaa kuoleman jollekkin, joka juuri sattuu kävelemään kohdalla.

Kysyjän kommentti

Ei minulle mitään laskua tule, ainoastaan annoin 10 € , 2 miehelle jotka laahasivat oksat minun osoittamaan paikkaan, vapaaehtoisia löyty Pelastusarmeijan jonosta. Hävetti kovasti pyytää. Mutta miehet lupasivat tulla auttaa minua aina kun apua tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 07:05

Koivun säästämisessä ei ole mitään järkeä,eikä kyllä jalavankaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 07:53

Puut on puita ja koivuhan vie maasta kaiken voiman ja mikään muu ei kasva kunnolla. Tykkylunta on täälläkin ja sähköt myös käy poikki vähän aikaa silloin tällöin. Kaadoimme jo syksyllä pihakoivun, kun huomasin, että kaikki kituu sen lähettyvillä. Koivut ovat kauniita, mutta ei liian lähellä pihaa ja sähkölankoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 08:13

Siitähän tulee mukava kiista Museoviraston ja Sähkölaitoksen välille. Jäähän odottelemaan kumpi voittaa. Kyllä huomaa täälläkin tuon tykkylumen vaikutuksen. Valot vilkkuu ja sähköt katkeilee useaan otteeseen päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 09:48

museovirasto ja käytännön elämä ovat aina silloin tällöin sukset ristissä,

vähän urbaaninpi esimerkki oli esillä Helsingissä muuta kuukausi sitten,
kun kielsivät hissien rakentamisen Pohoisrannan arvotaloihin, etteivät kultuurihistorialliset porraskäytävät pilaantuisi

taloissa asuu iäkästä (joskin hyvinvoipaa) väkeä, jotka saavat nauttia näistä kultuurinäkymistä päivittäin kuudenteen kerrokseen kavutessaa