Missä on paratiisi maan päällä?

Paikka jossa on myös sivistystä ja elämää lämpimän lisäksi?
Kielenkin pitäisi olla jotain ymmärrettävää, että voisi vaikka tehdä vapaaehtoistyötä ja löytää muutamia uusia todellisia ystäviä. Saa olla suomalaisiakin, mutta ei pakko.
Taloudellinenkin puoli täytyy huomioida, pieni verotus, asuminen ja eläminen kohtuuhintaista.
Minne itse muuttaisit ja mitä ehdottaisit minulle/meille?
Missä olisi paikka, josta ei halua palata?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.01.2010 - 19:32

Kotini lisäksi olen jo muutaman kerran käynyt sellaisessa: Thaimaa.

Kysyjän kommentti

Thaimaa on ihana maa vierailla ja ehkä asuakin, mutta vähän kaukana kaikesta ja verotuksenkin hoitaa Suomen valtio.(?) http://vero.fi/nc/doc/download.asp?id=5350;434769
Jos nyt heti muuttaisin, niin valintani olisi Saint-Tropez.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2010 - 21:41

Kertoisinkohan jos olisin löytänyt sen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 22:04

Ystäväni Taavi Kassila lähti Intiaan äiti Amman hoteisiin ja on jo maksanut etukäteen loppuelämänsä siellä olemiseen.Käy kyllä kaksi kertaa vuodessa Suomessa ja ottaa mukaan joitakin sinne haluavia.On minullakin harkinnassa,mutta saa nähdä onko minusta lähtijäksi.Toukokuun 18pnä hän tulee turkuun.Taloudellisesti se lähteminen on mahdollista.Jo lomailu ei siellä ole kallista kaun Amman kylässä saa hotellissa asua n.4 euroa/vrk.Olen ollut melkein päivittäin yhteydessä sinne netin kautta ja aina vaan se tuntuu kiehtovammalta.Muutamia Suomalaisia siellä asustaa.Taavin voi löytää myös fb:sta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 22:36

ei taida enää löytyä maan päältä "paratiisia".rikollisuus, saasteet ja huijaukset on ylettynyt viimeistä kolkkaa myöten..
ehkä jokin pikkuinen "paratiisisaari"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 22:41

Paratiisi maan päällä? Siellä, missä henkilö kokee olonsa ja elonsa hyväksi.
...Ja sit tuli noita vaateita... sivistys, lämmin, halpa, kielikysymys...
Ei kai elo missään niin piece of cakee oo, in any case.

Rehellisesti sanottuna - noin ideaalipaikkaa en ole itse vielä löytänyt, mutta toivottavasti te löydätte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 00:06

Kyllä se on meillä kotona, mutta en kerro osoitetta.
"Poissa hyvä, mutta kotona paras". Reissusta on aina niin hyvä tulla kotiin.
Vaikka meillä on nämä nykyiset herrat huseeraamassa kaikkia asioita huonompaan suuntaan, mutta silti. Käärmeitä on kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 08:36

Ainaakin meillä on mökillä savusaunan lauteilla lapäillessä olo kuin olisi paratiisissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 09:17

täällähän se kaukana kaikesta , mut silti niin liki kaikkea...täällä ison mäenpäällä, mut veroja tääl kyl maksetaan...mä vähemmän isäntä sit munkin puolest enenmän...mut muuten hiljainen ja ihana paikka...tämä ei nyt ole myynnis , jot jos maltat muutamakyt vuot ootella niin myyn sinulle , jos olen hengis... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.01.2010 - 09:42

Minulla se on ainakin oma koti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 18:03

Minulle se paratiisi on oma kotini, aikaa olla kaikessa rauhassa lähimpieni kanssa, vatsa täynnä hyvää ruokaa ja rento ilmapiiri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 08:51

Vaikea yhtälö jos mahdollisimman paljon hvyää pitäisi löytä yhdestä ja samasta paikasta. Htyviä maita ja paikkoja toki on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:04

liekö tuollaista "paratiisia" olemassakaan?? mulle paratiisi löytyy omasta nupista. sinne voi mennä haaveksimaan, se kertoo kun muutenkin joku asia osuu paratiisimaisesti kohdilleen esim; onpa hyvä kun mulla on tuo pekka tuossa vierellä tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 22:03

Paratiisi ..siitä voi olla montaa mieltä. Se on tiettömän taipaleen takana.Siellä onnellin perhe ,lapsineen ja eläimineen.Jossa ruoka otetaan luonnosta .Kaikkine vastoinkäymineen ja ihanine hetkineen. Se on koti siellä missä se on.Luonto ympärillä.Tässä ja nyt .Elävässä elämässä.Ilman sotia.