Puuroa vai gourmet-ruokaa?

Minkälaista ruokaa tarjoilette lemmikeillenne, onko enää vielä
entisajan kissoja ja koiria jotka söivät samaa ruokaa kuin talon väki?

Lisätty: 06.01.2010 - 19:25

Meillä oli lapsuusajassa kissa (Mosse) ja koira (Dixi) nimeltään,
asuimme joen varrella, joten kalastaminen oli melkein jokapäiväistä,
kummatkin kaverit aina odottivat rannalla, että mitä herkkuja heille tuon,
muuten se koirakin söi tuoreita just ongittuja kaloja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 16:58

Tämä on hyvä kysymys jota olen todella joutunut jumppaamaan uuden koirulimme kanssa.
Joku vannoo "Yrjölän puuron" nimeen se on puuroa johon laitetaan tattaria - riisiä ym. ja sen kanssa tarjoillaan lihaa ja mielellään raakana.
Kotiruokaakin saa antaa kun muistaa tuon lihan ja kalan (kalaa ei raakana)
Kummallista on että enää ei kasvavan koiran läträtä vitamiinien ja kalkki jauhon kanssa niinkuin ennen vanhaan. Tämän korvaa valmisruoka eli koirannappulat joista koira kuulemma saa kaiken tarvitsemansa. Pennuille on omansa ja täyskasvusille - ja jopa senioreille omansa.
Eläinlääkärin neuvo oli että unohda kaikenmaailman puurot - niistä kasvava koira ei saa kuin mahan täytettä - käski syöttämään pelkkää koiran napuloita.
Meillä sitten annetaan pääasiassa näitä pennuille tarkoitettuja nappoita - kyytipojaksi kyllä laitetaan jotakin muutakin - tänään meni kuppiin tähteeksi jäänyttä uunilohta.
On mennyt sitten hankalaksi tämä koiran ruokinta - mutta kai se maalaisjärki tässäkin on ihan poikaa:)

Kysyjän kommentti

Vastauksesi oli kivasti sanottu, kiitos. Samoin muittenkin vastaukset olivat
tosi mielenkiintoisia että tasapuolisesti kaikille kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2010 - 18:47

Meillä ei ole enää lemmikkieläimiä, mutta silloin kun oli tarjosimme niille tavallista kotiruokaa (tietenkin eläimille sopivassa muodossa). Gourmetruokaa eläimemme eivät saaneet kuin aniharvoin erityistapauksissa. Se olisi ollut meistä vain eläinten piloille hemmoittelemisen yksi muoto ja tyhjentänyt rahat tileiltämme alta aikayksikön. Tavallisella kotiruuallakin kasvaa hyvinvoipia lemmikkejä ilman että omistajien on niiden ruokkimisen vuoksi nähtävä nälkää ja muuta kurjuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 18:54

Ei ole enää kissaa olosuhteiden pakosta mutta aamulla muroja ja illalla purkkiruokaa,muu ei Pirskatille kelvannut.Kun taas ollessani nuori nii raaka kala ja keuhko oli kovaa valuuttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 19:41

Vilmalle eilen keitin kuhaa. Se syö kaikenlaista tavallista, jauhelihaa, kinkkusuikaleita, possunsuikalepaistia, riisifruttia, smetanaa, kermaviiliä, jäätelöä, hiiriä, omia raksujaan jne. normaalia ruokaa. Vilma ei juurikaan syö kissaruokapurkeista vaikka ois kuin gourmetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.01.2010 - 20:57

Gourmetia sen olla pitää. Poikkeuksena on pakastesei. Mutta se keitetään. Se on herkkua. Ai niin, raaka jauheliha ja karjalanpaistilihat on myös hyviä. Mutta harvemmin niitä lihoja on tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 01:40

Kaikki menee alas sen kummemmin maistelematta, mutta ruoan koostumusta vaihtelen, jotta koira saa tunnustella suullaan ja pureskella erilaisia juttuja. Paistettua jauhelihaa tai marinoimattomia broilersuikaleita saavat joskus aniharvoin.

Koirista mitään tietämätön äitini kysyi vanhemman koiramme kasvattajalta (asuin vielä kotona, kun sain ensimmäisen koirani), että mikä olisi sille se kaikkein suurin herkku, johon kasvattaja, että ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 06:36

siis meitin katit...niil ei kelpaa just mikään..sei, katkikset niit vaan 1x viikos..raksui niit useampaa sorttii ain saatavilla ..possun suikaleita . sekä pusiruokia joita wiskars, lats ja merenherkkui, sardiinia ja tonnikalaa nämä ovat kissanruokia...pöydästä sit varastetaan mitä siit ehditään ennen kuin kärähdetään..ne jätetään kyl useimmin syömäti, mut pitää ain kerjät ja varastaa..sanonkin noil ottolle ja onnille, et tulkaa äipän kans kauppaan ja valkatkaa mitä syötte , et ei aina ronkeloitais .. mut tiedän itse ne olen tuollaisiksi hemmotellut , jot itseäni syytelen sit vaan.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 10:32

Meidän hienoturkki hauveliini sattuu olemaan vehnäallerginen. Joten syö vain ja ainoastaan lammasriisinaakeleita. Liekö jo kyllästynyt kun saattaa minuutti tolkulla katsoa kuppiaan ja sitten syvään huokaisten alistuu syömään jälleen samaa soppaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 03:59

Vanhempien kissalle ei kyllä kelpaa mikä tahansa, paitsi silloin kun oli minun hoidossa... Kaverin mummon kissa ei syönyt mitään muuta kuin Abban tonnikalaa, jos yritti jotain muuta halvempaa tarjota niin ei edes maistanut... Koirien kanssa on ollut aina paljon helpompaa, syövät mitä saavat ja hyvä niin.