Miten tämä on aikaisemmin estetty?

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5251868779

Avainsanat: homojen verenluovutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2010 - 16:15

Verenluovutuksessa täytyy täyttää kaavake missä kysellään kaikki saamiset ja mieltymykset.
Sillä se on estetty jos olet rehellinen.
En minäkään saanut haluamaani 100 luovutuskertaa täyteen kun kirjoitin sinne asbestosis bulmonum. Kuulemma tarvitsen itse vereni kun on tullut aikoinaan asbestia keuhkoihin.
Se kyllä on siellä ollut kokoajan mitä kävin verta pakkiin liruttamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2010 - 17:19

Niin, kaavake on täytettävä,mutta onko kaikki verenluovuttajat rehellisiä.32 vuotta sitten ei puhuttu aidsista mitään,ehkä siitä ei vielä silloin tiedetty,kun pojalleni piti vaihtaa verta 4 kertaa,heti syntymän jälkeen.Jumallae kiitos,et hän sai tervettä verta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.01.2010 - 17:51

Luovuttajien rehellisyydellä. Epärehelliset lienee luovuttaneet. Oletan, että ottavat niistä luovutuksista näytteitä, jotka tutkitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 19:17

Hui kauheaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 20:28

Rehellisyyteen perustuu luovutus sillä en itse ymmärrä jos joku homo menee luovuttamaan ja saattaa sairastuttaa viattomia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 01:28

^ Sairastuttaa viattomiin homoutensa, mielenkiintoista. (Juu juu, kunhan nillitän.)

Verenluovuttajat on tarkistettu HIV:n varalta vuodesta 1985 alkaen. HIV alkoi levitä 1980-luvun alussa homoseksuaalisen ja suonensisäisesti huumeita käyttävien keskuudessa ja siitä kymmenen vuoden päästä tautia oli jo maailmanlaajuisesti. Nykyään suurin osa sairastuneita on kehitysmaissa asuvia naisia ja lapsia.

Oli aikakin saada leima pois homojen otsasta. Tuollaista kieltoa voisi sanoa melkein vainoamiseksi. Sillä on kuitenkin karsittu mieletön määrä vapaaehtoisia verenluovuttajia pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 06:59

niin toivoisinkin , et kaikki jotka hiemankin epäilee itsellään olevan ,jotain tarttuvaa tautia, joka vois tarttua verestä, ei luovuttais, mut aika hassu olin itsekin, kun kans tuo koko veri ,verenmyrkytyksen takia vaihdettiin , niin jäi kyl kova epäilys siit verestä ja pyysinkin lääkäriltä aids testiin .. no eihän minulla mitään aitsii ollut, mut kun asia päivästä toiseen vaan kiusas, niin lääkäri ei sitä pyyntöäni pitänyt mitenkään kummallisena , jot verikokeet otettiin ja sain mieleeni rauhan tuohonkin seikkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 10:00

Rehellisyyttä tarjotaan tuolla aiemmin, mutta minä uskallan epäillä. Varmasti harva homoista on uskaltanut kertoa olevansa homo. Kaapista ulos tulo on kestänyt kauan, oikeastaan vasta viime vuosina on uskallettu puhua julkisesti suuntautuneisuudestaan.