Tänään on taivaanraapijan viralliset avajaiset, tiesittekö?

www.burjdubaiskyscraper.com/

Avainsanat: skyscraper

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 07:26

uutisissahan tuosta oli. on peräti 300 metriä korkeampi kuin Taipein torni.

" Burj Dubaita ympäröi salaperäisyys, tornin tarkkaa korkeutta ei vielä ole paljastettu. Yleensä puhutaan 818 metristä. Joka tapauksessa torni on ylivoimaisesti maailman korkein rakennus, ainakin muutaman vuoden ajan."

Kysyjän kommentti

Kyllä nyt avajaisissa ilmoittivat 828. "Samsungin insinöörit" ja vinosilmät olivat kovia poikia alle ekun tuntipalkalla tekemään hommia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 08:01

Hami, että myöhästyn avajaisista, kun tässä on matka suunnitteilla sinne entisille "kotikulmille". Dubai on velkaantunut tämän suuruudenhullun sheikin vuoksi...ihan säälittää. Toista oli vielä silloin -90 luvun alussa. Muutenkin elämä siellä on muuttunut kovasti niistä vuosista.

Lisätty: 04.01.2010 - 10:00

Myöhästyin, mutta kerkiäähän sen "tarkastaa" vielä tammikuun lopulla. Juuri on ostettu matka Dubaihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:13

En nyt avajaisia muistanut, tv:stä kyllä ohjelmaa rakentamisesta katsoin ,mereen rakennettu saareke , korkeampi mitä muut rakennukset ovat. Maapohja on myös keinotekoinen.Muistini mukaan eivät ilman turisteja olisi pykänneet koko saareketta jossa sijaitsee tämä hotelli, ja keinotekoinen saari on myös idempänä Aasiaa jossa lentokenttä on myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 13:26

toi on jo aika korkea mutta tarkkaa korkeuslukemaa ei vieläkään tiedetä. Yleisesti puhutaan 818m korkeasta tornista. Siellä on muuten vielä kaaveilla kilometrin rajan ylittävä torni. On vähän touhu karannut käsistä kun rahaa on ku roskaa. Suosittuharrastushan siellä on sheikkien kesken sudittaa tuliteriä renkaita puhki ja taas uudet renkaat tilalle. Päivässä menee muutama tuhatta rengasta kun oikein kunnolla revitellään.