Miten varustaudut 12 tunnin ajomatkaan?

Käväisen hakemassa erään tavaran, jonka haluan nähdä ennen kauppaa.
Rahtikin maksaisi, joten keikkaa pukkaa. Pari litraa energiajuomaa, pari voileipää ja väkeviä karkkeja ja ei kun menoksi.
Mukavaa päivää Napsulaisille!

Lisätty: 04.01.2010 - 21:14

Keikka heitetty.
Tunti perillä ja muutama pikapysähdys. Menomatkalla satoi alijäähtynyttä vettä parisataa kilometriä ja tuulilasi pysyi auki juuri ja juuri riittävästi.
Tulomatkalla viimeinen sata kilometriä pöllysi lunta , että rekan tullessa vastaan tielinjan sai melkein arvata.
Kuormaakin oli muutama sata kiloa ja tie oli tullen mennen jokseenkin liukas.
Puuduttava keikka, mutta tulipahan tehtyä.
Aikataulussa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 10:14

- auton elintoimintojen tarkastus ennen ajomatkaa, tankkaus, öljyt ym.
- säätiedoitusten seuraamaninen , josko lunta pukkaa taivaantäydeltä ja tiet tukossa, siirän reissua kunnes ilmat paranee.
- tiepalvelunumeron tarkistus.
- matkapuhelin ja siihen autolaturi, lompakko , autoon kuitenkin energiapakkaus ja vettä hätävaraksi, sekä ensiapulaukku, termopeite ym lämmintä talviaikaan mukaan autoon.
-lähiomaisellle matkareitin ja aikataulun arvion ilmoitus.

ja sitten menoksi.

Kysyjän kommentti

Minä tein melkein kaiken päinvastoin.
Reissulle salaa, ettei oamiset huolestu jne. Kännykkä ja lompakko toki olivat mukana ja vaatettakin jonkin verran.
Auton olin huollattanut hiljakkoin, joten luotin siihen.
Energiajuomaa piti hakea lisää toiset mokomat. Sitä meni viitisen litraa. Ei sitten nukuttanut pariin päivään. ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 07:18

Minä en lähtisi lainkaan sille matkalle. UPS hoitaa homman Saksasta lähtien vuorokaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 07:22

Puolentoista litran vesipullo ja rahhoo evvääks, sillä kyllä tie tupakkia antaa.
(Siinä ajassa tökkää Lappiin saakka Hesasta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:30

taskulamppu ja kirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 09:00

Riippuen siitä matkaa talvella vai kesällä, Lämmintä varustusta talvella. Evästä ja juotavaa. Miksei jotain sopivaa luettavaakin. Saksan moottoriteit ovat taatusti tukossa ja voi olla että joutuu ootteleen pitkäänkin lumiauroja. Kesällä selviää vähemmällä varustuksella. Vettä ja leipää ja lompuuki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 12:38

ensimmäiseksi pitää ottaa huomioon että matka pitenee vähinttään puolella tunnilla - mun on saatava pitää jalottelu -tupakki - pissitaukoa.
pari patukkaa matkalle ja vettä. jollei meinaa pysähtyä evästämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 12:46

pakkaan auton jääkaappiin kaiken laista aamu ,ilta ja välipalaa ...vaateita riipuen ilmoista vettä reippaasti ja isäntä on jo katsonut menopelin...ja jos ihmettelet noit eväit, niin en lähde koskaan noin pitkäl matkal, ettenkö ole jossain yötä, ja tupa-autolla ei ole väliä mihin parkkeeraa kuhan sen tekee niinkuin laki sallii....ja myöskin tahdon sit aika-ajoin et pysähdelläänkin kuhan vain katsellakseni maisemii, syömässä ja kahvipaussiakaan unohtamati...joot aikaa pitää olla ja nauttia siitäkin retkestä pitää...jot sillee rennost loman kannalt mä lähden matkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 13:31

kannattaa katsoa puhelimella tiekameroita että missä teillä sataa lunta. Lisäksi navigaattori on yksi hyödyke vaikka osaisikin reitin. Hyvää musiikkia ja matka sujuu kuin siivillä taitaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 13:58

ipodi ja termari

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 15:40

Tuossa edellä on jo mainitu monia asioita ja hyviä sellaisia.
Kaikista tärkein on kuitenkin erittäin hyvä mieli ja positiivinen asenne liikenteeseen, sillä nyt on tiet liukkaita ja suola lentää lasiin edelläajavista autoista. Pissapojan täyttö ennenkaikkea on tärkeä ja kaikki muutkin auton varustukset on oltava ok ,jotta matkasi olisi turvallinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 01:51

Mä en pystyisi ajamaan yhden päivän aikana tuollaista matkaa. En kertakaikkiaan, olisi pakko ainakin pysähtyä parin tunnin tauolle jossain vaiheessa ja muutenkin vaihtaa kuskia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:07

Energiajuoma on kyllä tehokas apu varsinkin sellaiselle kaverille joka ei niitä juuri normaalisti käytä. Olen ajanut Joensuu-Lahti-Joensuu useammankin kerran saman päivän aikana ja kyllä se viimeinen parisataa km on melkoista taistelua. Jos alkaa silmät vähääkään menemään kiinni niin on pakko ajaa tien sivuun ja pitää vaikka vaan 30min. tauko mutta kun senkin aikaa malttaa olla silmät kiinni niin kummasti taas jaksaa ainakin 100km huristella.
Ilmeisesti selvisit itsekin keikasta hienosti ja hyvä niin.