Mistä onnen tunnistaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 22:11

Sen tunnistaa kuplivan hyvästä olosta, joka maistuu hunajalle huulilla. Onnen tunnistaa hyrisevän hyvästä mielestä, pilkkeestä silmän nurkassa ja höyhenen kevyistä askelista. Meden suloisista ajatuksista, kipeästä kaipuusta. Sen tunnistaa myöskin turvallisesta tunteesta, läheisen lämpöisestä katseesta ja huolettomasta huomisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 22:03

Hyvä kysymys - ja jännä juttu sillä juuri vääntää tehdä kysymyksen "Oletko onnellinen" (?)

Onnen tunnistaa siitä että on "kokonaisvaltaisesti ja pääsääntöisesti" hyvä olo - ei tarvita isoja asioita vaan tunne siitä että on olemassa ja hengittää - pikkuruiset asiat saavat sen kadoksissa olleen naurun pyrskähdyksen huulille ja ennen kaikkea että tätä maailmaa katselee positiivisemmin.

Maailma ei ole muuttunut mihinkään - samat naamat arkena työpaikalla vastassa - samat haasteet - teiniprinsessat on ihan yhtä ihanan hankalia kuin aiemminkin - ja duunia joka suuntaan tasan yhta paljon kuin ennenkin - mutta jostain kumpuaa se ilon ja onnen tunne - on hienoa elää tässä ja nyt - tässä hetkessä - voi ihmettä, kuinka paljon ja hyvin asiat onkaan minkälaisen kauneuden ja runsauden keskellä me ihmiset eletäänkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.01.2010 - 22:45

Kaiken kattavasta hyvästä olosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 22:58

Nyt ainakin tunnistaisin kunnon onnen olemalla kissa ja
hyppäämällä lämmitetyn uunin pankolle nukkumaan lämpimään,
ja aamulla olisi emäntäni lämpimän maidon kera muut herkut
heti aamutuimaan valmistanut ja sitten pieni hyppely ulkona ja uudelleen
emännmmän uunin pankolle hirsiä vetämääm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 23:18

On vain niin hyvä ja kevyt olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 02:34

kait se kutittaa tuolta sydämen paikkeilta ja hymyillyttää syyttä....ja tarmoa riittää tehdä töitä kuin pienellä kylällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 10:03

esim.itkee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 11:20

Voi varmistua kysymällä: oletko Onni? Vitsi, vitsi. Tosi hyviä vastauksia tuossa aiemmin. Onni on märkä lumihiutale nenän päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 13:50

onni on sitä että haluaa kehrätä. Mutta ei haittaa vaikka ei voikkaan.

.............................................................................................
"kysy itseltäsi oletko onnellinen ja lakkaat olemasta"
-John Stuart Mill-

"jos ei olisi huonoa onnea, ei minulla olisi onnea ollenkaan."
-Dick Gregory-

"Onni ei ole muuta kuin terveyttä ja huonoa muistia"
-Albert Schweitzer-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:20

Onni on tasapainoa, itsensä ja asioiden hyväksymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 20:07

Onnen tuntee siitä kun katsoo peiliin ja sieltä kurkistaa tasapainoinen, ihminen, joka on sinut itsensä kanssa. Kyhmyjä siellä ja kyhmyjä täällä. Ei haittaa.Olotila vaikuttaa. Jos kaikki asiat ovat hyvin, niin se on yhtäkuin onni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:23

Toivosta tietenkin.