Miten teidän mielestä semmoinen ihminen suhtautuu...

...tietokoneisiin ja sen käyttöön joka ei osaa mitään tietokoneista.
-Kuinka he arvostelevat ja puhuvat tietokoneesta.
-Kuinka heihin pitää suhtautua tai vastata johonkin heidän kysymykseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 16:37

Minäkin olin niin tietokonevastainen.että...Kunnes melkein pakosta jouduin hommaamaan itsellenikin ja nyt ihmettelen kuinka tulin ennen toimeen ilman nettiä...Näihän se aina taitaa mennä...?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 15:35

Useinhan he ovat vanhempia henkilöitä. Ei se tietsikka sais olla maailman tärkein asia ja kaikki asiat tulisi voida hoitaa ilman sitäkin. Vaikea tosin on puhua asioista niin ettei tietsikka tulis jossain määrin esiin ja joka paikassa on www. osoitteita.Tätini kysyi että kirjoitetaanko se sähköpostiosoite kuoren päälle ja viedään postiin. Useat firmat ovat ilmoittaneet, että eivät ota vastaan muutakuin sähköisiä laskuja. Meillekin on palautettu jo kaksi laskua.Vaikeaksi menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.01.2010 - 15:37

Suhtautuminen on luonnollisesti tietokoneita vastaan, jos ei mitään niistä tiedä ja puheet ovat sen mukaisia. Minä ainakin sanon heille, että ei ne koneet pure. Rohkeasti vaan opettelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.01.2010 - 17:19

Lähipiiristä löytyy sellainen hlö. Vain pakolliset asiat hoitaa, kuten esim. pankkiasiat. Uusiin asioihin suhtautuu hyvin niuhosti sen takia että epäilee ettei osaa. Ja haluaa oppia ensin yhden asian kunnolla ennenkuin opettelee toisen. Olen "kädestä pitäen" neuvonut ja käskenyt kirjoittamaan vaihe vaiheelta ylös mitä tehdään. Hyvin on näin oppinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 18:02

Arka. Ihminen, joka ei tiedä paljon tietokoneista, torjuu sanoillaan ja teoillaan. Pohjimmiltaan tällainen ihminen on vain arka. Muiden tehtävä on rohkaista ja näyttää kuinka näppärää on työskennellä tietokoneilla ja mitä kaikkea kivaa sillä voi tehdä.
Samalla tavalla voi toimia muunkin asian suhteen. Outo ja uusi on aina pelottavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 18:23

ei myö tuollasilla tehä mittään ilimannii tulloo toimeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 22:01

Minä kun ostin tämän läppärin..kävin seniori-teitokonekurssin..kun en tiennyt ennen sitä mitään tietokoneesta....ja tästä en enään luopuisi.....ja muutenkin mukava..kun pääsee napsuilemaan..
Ja tieto kyllä löytyy..joka asiaan...että hyödyllinen todella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 14:35

Riippuu henkilöstä. kun "vaaratilanne" iskee ihmisen Puolustusmekanismi rupeavat toimimaan.
esim. "happamia sanoi sanoi kettu pihlajanmarjoista kun ei niihin itse ylettynyt"

katso linkki
fi.wikipedia.org/wiki/Puolus...smekanismi