onks kuusenneulasten imeskely hyväksi hampaille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 21:41

Kannattaa alkukesällä kerätä kuusenkerkkiä ja keittää/hauduttaa niistä teetä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 06:25

sisältää runsaasti C-vitamiinia ja raikastaa hengityksen.
onko hampaille terveellistä, siihen varmaan osaa vastata parhaiten hammaslääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 06:34

en nyt uskois , et ois kauhean haitallistakaan, mut tarkista hamppilasta vielä, et eivät sit ainakaan karise suustasi ne hampaat jos nyt yhdenkin kuusenneulaset imeskelet.... ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.12.2009 - 12:02

Ei tuo varmaan haitaksikaan ole, kunhan ei niele niitä neulasia. Kuusten neulasistahan keitetään terveysjuomiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2009 - 12:17

Toivottavasti et ole kuusiallerginen jos niitä neulasia imeskelet. Enkä usko että niitä muutenkaan kannattaa imeskellä. Tuskin sen terveellisempää kuin hampaiden hoito muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:29

Varo nyt kuitenkin, ettet satu vetämään väärään kurkkuun. Siinä saattaa käydä köpelösti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:45

En ole lukenut yhtään asiasta tehtyä tutkimusta joten vaikea sanoa mutta vaikuttaa jotenkin epämieluisalta alkaa järsimään kuusenneulasia.
Kuusenkerkistä tehdään "terveysjuonmaa" mutta ne neulaset ovat kevään uutta kasvustoa, ei kuivia ja vanhoja neulasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 15:42

Miksi ihmeessä pitäisi järsiä kuusen neulasia?
No ei kait niistä ole kohtuudella nautittuna mitään haittaa? En ainakaan ole kuullut...

Muksuna joskus kun salaa maisteltiin isältä kähvellettyä tupakkaa metsässä niin silloin pureskeltiin männynneulasia ettei henki haise.
Pahaa oli tupakka sekä männyn neulaset eikä tullut toista kertaa maistettua kumpaakaan:)
Kaikkea sitä on sitten pitänyt tehdä - kauhea kakara olen ollut mutta aika kultaa muistot niinhän sitä sanotaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 19:18

Todennäköisesti terveellisempää kuin mälli huulessa.
Mutta ei kai niissä mitään hampaita parantavaa ainesta ole...