mikä on kastroinnin ja steriloinnin ero?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2009 - 23:14

Eikös se kastroinnin kokenut mies ala kimittämään naismaisesti ja pelistä ei ole sen jälkeen muuhun kuin virtsaamiseen.Suomessa kuohittiin viimeinen seksuaalirikollinen joskus -60 luvulla.(harmi kun käytäntö lopetettiin).Sterilisoinnin jälkeen muuten toimii,mutta jäkikasvua ei voi saada,eli siemenjohtimet katkaistaan .

Lisätty: 22.12.2009 - 23:17

Jaa,oliko koirista kysymys?Koira ei kyllä taida alkaa kimittämään kastroinnin jälkeen...;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 02:58

Uroskoira/kissa/muu kastroidaan ja narttukoira/kissa/muu steriloidaan. Voidaan myös puhua leikkaamisesta, jolla tarkoitetaan sitten kumpaa tahansa sukupuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 06:44

Kastraatio eli kuohinta on leikkaus, jossa sukupuolirauhaset (tavallisesti miehen tai koiraseläimen kivekset) poistetaan tai tehdään muuten toimimattomiksi. Kastraatioksi luokitellaan myös toimenpide, jossa sukupuolirauhaset murskataan toimimattomiksi.

Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä.

Steriloinnin avulla varmistetaan, että iho, hoitovälineet ja hoitoympäristö eivät aiheuta tartuntariskiä.
Steriloinnissa kaikki mikrobit tuhoutuvat (siis bakteerien itiöitäkään ei jää).
On vain kaksi tapaa steriloida välineet oikein. Autoclave- ja kuumailma sterilointimenetelmät. Yleisimmin käytetyssä autoclave:ssa sterilointi tapahtuu kuuman vesihöyryn avulla, kun taas kuumailmasterilointi perustuu lämpöön.

Lähteet:
wiki