Lumitilanne alkaa olla hieno?

Uskomattoman valkoinen näkymä avautuu tällä hetkellä ikkunasta. Lapset ainakin tykkäävät kun on valkoinen joulu. Mutta eikö liika ole aina liikaa?

Muistaakseni ennustin ensilumen satavan 18.12. joten pari päivää meni pieleen ja olisi pitänyt olla sanatarkasti pysyvän lumipeitteen. Mutta ehkä kuitenkin niin lähelle kuin meteorologit yleensä ;)

Lisätty: 21.12.2009 - 16:39

Ihana verbi sulkiksella, hiventelee. Aivan kuin lumi sataisi alas hivelemään maanpintaa. Saa lumentulon kuulostamaan lähes ihanalta ;)

Avainsanat: lumipeite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2009 - 22:14

Liiankin hieno kun pyörällä ei meinaa pystyssä pysyä.
Kyllä nyt kelpaa laulella sitä white christmasia.
Ei oikein lapsetkaan enää tykkää kun on vaikea kävelläkin ja kova tuuli kylmettää lumen voimalla posket jo postilaatikkoreissulla.

Kysyjän kommentti

Voitanee sanoa, että lumitilanne alkaa olla jo paha jos eivät lapsetkaan enää tykkää. Siitä huolimatta hyvää kevään odotusta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2009 - 13:20

Niin, kaiketi se tällä leveysasteella on hieno, vaikka on vasta noin 15 cm lunta. Olen pohojosesta kotosin eli siihen verrattuna täällä E-Savossa on vähän lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 13:30

Etelä rannikolla näkyy olevan kapealla kaistalla yli 10 cm ja sitten Lapissa.

www.fmi.fi/saa/paikalli.html...iirry.y=13

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.12.2009 - 13:41

Ei tuota ole nyt enempää kuin kymmenisen senttiä, joten liiaksi en vielä sanoisi. Mutta lisää tulee koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 13:47

seinäjoella muutama sentti, ei edes kunnolla nurmikko ole peittynyt lumen alle. ei ole hiihtokelit vieläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 14:21

Lisää sataa kaikenaikaa, että eiköhän koko Suomeen Saada valkea Joulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 14:45

Lumitilanne on minun kotiseudullani Pirkanmaalla juuri sellainen kuin pitääkin. Lunta on muutamien senttien verran eikä sen ole ennustetu vähenevän, tai lisääntyvän hälyttävissä määrin, mikä on todella hyvä asia. Joulu ilman lunta olisi minusta kuin uima-allas ilman vettä. Näin siitäkin huolimatta etten kaipaa monimetrisä kinoksiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 15:07

Valkoinen joulu on taattu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.12.2009 - 15:18

Täällä n. 3 - 4 senttiä, mutta lisää tulee. Kauaan ei laatoitus harjaamisen jäljiltä puhtaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 15:52

Taitaa olla, jos kaikki menee hyvin, niin saamme valkean myöskin täällä Tallinnassa. Nyt ei ole kuin pari senttiä, mutta kaiken aikaa hiventelee lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 20:55

Takapihalla on mukavasti lunta ja pupun jäljet peittyneet, saas nähdä koska tulee uudet jäljet. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 10:10

kauhavalla ~20 cm