Kertokaa helppoja mauste- ja hedelmäkakkujen ohjeita.

En ole leiponut moneen vuoteen, nyt yritän.

Avainsanat: kahvikakut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 07:09

Joulun hedelmäkakku:
250 gr margariinia ja 2½ dl sokeria vatkataan vaahdoksi.
4 kpl munia lisätään hyvin vatkaten.
4½ dl vehnäjauhoja joihin olet lisännyt 2 tl vaniljasokeria, 2 tl leivinjauhetta, sekä
2 dl säilöttyjä sokeroituja kirsikoita pilkottuna sekä
2 dl rusinoita ja
2 dl mantelirouhetta sekoitetaan taikinaan hyvin ja lisäksi kaada sekaan 3/4 dl kirsikoiden lientä
taikka kermaa.
Taikina vuokaan ja uuniin +175 asteeseen noin 1 tunti,15 min...tai kun kakku on kypsä.
Kakku on parhaimmillaan muutaman päivän kuluttua jolloin maut ovat tasaantuneet.

Tein eilen tuon kakun vähän muunneltuna. Korvasin kirsikat kuivatuilla karpaloilla ja liotin niitä sekä rusinoita konjakkitilkassa jonka laitoin myös kakkuun. Minulla olis hirveästi kakkujen ohjeita, mutta eihän niitä voi kaikkia kirjoittaa ja sitä paitsi netistähän löytyy nykyisin kaikki.

Lisätty: 17.12.2009 - 07:28

Pehmeä joulukakku:
3 munaa ja 150 g sokeria vatkataan vaahdoksi.
1½ dl siirappia, 2 dl kermaviiliä ja 150 g sulatettua margariinia lisätään seokseen.
300 g vehnäjauhoja, joihin olet lisännyt 1 rkl piparkakkumaustetta, 1 tl kaardemummaa, 1 tl inkivääriä, ripaus suolaa ja 1 tl ruokasoodaa ja 1 dl rouhittua mantelia tai pähkinää lisätään taikinaan hyvin sekoittaen.
kakku paistetaan n. 175-180 asteessa 50 minuuttia. Tämäkin kakku on parhaimmilaan muutaman päivän kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 02:32

Myyjäisistä sain aivan mainiota.
Reseptiä en edes kysynyt. Tarvetta on sen verran harvoin, että en ala itse leipuriksi. Rahat menivät hyvään tarkoitukseen.
Tämä ei tietysti vastannut kysymykseesi, mutta niin minä tein. Jos tulee kiire jouluvalmistelujen kanssa, niin tässä voit vähän oikaista.
Jos kuitenkin haluat nähdä vaivaa, niin kokeile tätä. Tuskin tulee muiden pöydissä vastaan. www.free-easy-recipes.org.uk...recipe.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 08:23

Kotileiden sivuilta löytyy hyviä reseptejä, samoin varmaan Ellit-sivuilta.
Itse olen tehnyt Lallas fruktakaka-nimisen kakun, se on susosikkini tällä hetkellä. Ei laiteta voita vaan sen sijaan oliiviöljyä ja kakusta tulee kevyempi mutta tosi maukas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 14:45

nykyaikainen voikaukku

1 kg kirnuvoita
10rl sokeria
5 munaa
3 l maitoa
ne sekoitetaan ja paistetaan suuressa kuumudessa kunnes voi ruskistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 15:52

Mausteinen piimäkakku..

3dl piimää
200gr voita
2dl sokeria
1/2 dl siirappia
2 tl neilikkaa
2 tl inkivääriä
2 tl kaardemummaa
1 tl soodaa
6 dl vähnäjauhoja
2 dl rusinoita

Sulata voi ja sekoita kaikki taikinan ainekset keskenään..
Kaada taikina voideltuun ja korppujauhoitettuun 1,8 litran rengasvuokaan..
Kypsennä noin 1 tunti.
Jäähtyneenä ripottele pinnalle tomusokeria..

Tosi helppo ,halpa ja hyvä,,

Lisätty: 17.12.2009 - 15:55

Itse olen vähentänny neilikan määrää pikkuisen..kun on aika voimakas maku...