Miten tehdään nisumaitokeittoa?

Lisätty: 16.12.2009 - 11:29

Jos ihmettelette tätä samantapaista kyssäriäni, niin muistin väärin sen tarinassa olleen sanan. Siksi kysynkin uudemman kerran oikealla sanalla. Eli jostakin keitosta on kysymys. Tuo kuulostaa siltä että saattaisi olla tosi hyvää.

Avainsanat: nisumaitokeitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 12:32

Katso vinkki siitä toisesta ketjusta vai pitääkö antaa ihan varsinainen resepti?
Pullamaitokeitto:

Otetaan tarpeellinen määrä (riippuu monelleko henkilölle) maitoa, laitetaan kattilaan ja kuumennetaan. Joukkoon laitetaan pullanpalasia, sopiviksi paloiksi pienittyjä (jos ovat kuivahtaneita, voi liottaa ensin pienessä vesimäärässä) ja keitetään vielä jonkin aikaa. Lisätään hiukan suolaa (ei välttämätöntä).
Hyvin yksinkertainen ruoka, tokko siihen mitään reseptiä edes on, siis missään keittokirjassa. Perinneruokia on valmistettu muistitiedon pohjalta, myöhemmin niitä on kerätty aihepohjaiseen ruokaoppaaseen.

Lisätty: 16.12.2009 - 12:37

Tuo Mariaanan antama versio on myös olemassa, löytyy googlella. Eli pullanpalojen päälle kaadetaan kiehuvaa maitoa, päälle ripotellaan sokeria. Tämä tehdään varmaan tuoreesta pullasta.
Itse olen tottunut ensimmäiseen versioon, joskus sitä olen syönyt.

Lisätty: 17.12.2009 - 08:24

Pullamössö on eri asia kuin pullamaitokeitto. Viime mainittua syövät myöskin aikuiset, pullamössö on kyllä lasten ruokaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Pitää tuota kokeilla, on varmasti hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 12:28

Miun mielestä se on pullaviipaleet lautaselle ja päälle kaadetaan lämmintä maitoa maustettuna vaniljasokerilla. Annetaan pehmetä ja syödään esim. mansikkahillon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 14:00

nyt kait tiedän , oikos tuo pullamössöä .. maitoa lasiin ja pulan paloja pilkotaan joukkoon .. kakruna vielä laitoimme mansikkahilloakin tai mitä makeaa sattui kotona sit olemaankin ja muistelen et hyvää oli.. tosin en moista herkkua ole kotoa muuton jälkeen syönyt .. miksiköhän mietti .. ehkä on maku tottumukset sen suhteen sit muuttuuneet, kun ei tee edes mielikään...niin ja tämä herkku syötiin niin et oli kylmämaito ja lämmin nisu....