Marskin merkki?

Onko jotenkin "tahditonta" tai asiatonta antaa sotaveteraanille nyt myynnissä oleva Marskin merkki? Mitä se viestii itse sodassa olleelle?

Avainsanat: sota kunniamerkit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 07:31

Itse en antaisi isälleni kyseistä merkkiä. Hän sai parisen vuotta sitten ansiomerkin, kun oli sodassa aikoinaan, eikä noteerannut tätä merkkiä mitenkään. Yritin, että olis edes näyttänyt sitä mulle. "Tuolla se on jossain laatikossa", tuli vastaus. Riippuu tietysti hlöstä. Saattaisin ostaa itselleni tukeakseni sotaveteraaneja, joka onkin ainoa avustuskohde, jolle rahojani syydän.

Kysyjän kommentti

Kannatuksen vuoksi ostin kuitenkin. Ja uskon kyllä, että tämä kohde saa rahansa. Kiitokset vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2009 - 18:09

kai jotakin kunnianosoitusta, ja jos ostat merkin, tuet veteraaneja.

Hyvää joulua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 18:47

miten mä käsitin , et kun ostaa tuon merkin niin ne tulot menis sotaveteraaneille , nyt pitääkin selvittää paremmin mitter sekin juttu nyt olikaan...ja hyvää joulua sinullekkin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 20:04

mihinkähän ne rahat menee noista merkeistä,ettei vain puuhamiesten taskuihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 21:05

Varmasti aikamoinen osuus siitä parista kympistä, jolla merkkiä myydään, menee sen markkinointiin ja myyntiin. Paljonkohan todella veteraanit siitä saavat....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 22:37

Jos oikein ymmärsin niin koko tuotto menee näille jäljellä oleville vanhuksille.
En anna mitään merkkiä kenellekään, sodassa olleelle papalle kynttilän hautuumaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 23:51

Kyllä tuo Moneta entisen Suomen Markan painaja pitää varmaan rahoista huolen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 08:51

Ostin merkin kun kävin ostamassa uuden kännykän, liikkeessä oli sitä myynnissä. En antaisi merkkiä kenellekään sodassa olleelle, mutta asiaa tukee kun ostaa merkin. He jotka jakavat/myyvät merkkiä, tekevät sen ilman palkkioita. Merkkejä on ymmärtääkseni ollut jossain varastossa ja on sieltä kaivettu esiin ja myydään nyt.
Tuen rahalahjoituksilla ainoastaan sotaveteraaneja ja sotainvalideja, poikkeus on Hyvän Mielen joulukeräys jossa tuetaan kotimaan vähävaraisia lapsiperheitä