Mikä mahtaa olla vialla?

Ostin uuden tulostimen sen 12 vuotta vanhan tilalle. Sain mustepatruunoiden hinnalla uuden Canonin.
Meni päivä kun yritin saada sitä pöytäkoneella pelaamaan. Sitten keksin kokeilla vanhalla salkulla ja kertaheitolla onnistui. Kyllä skannaa ja tuostaa hienosti.
Pöytäkone ei löydä sitä kuin usp 1.1 kautta ja se käskee kytkeytymään usp 2.0 jotka olen 4 ryhmän joskus hankkinut ja asentanut. Hylkii heti kun yrittää jotakin sillä tehdä.
Ajurit asensin levyltä ja imuroin uudemmat verkosta.

Lisätty: 14.12.2009 - 00:04

pute_46:lle tiedoksi, koneeni sisällä on usp 2.0 4-portin levyasema kammassa kiinni ja on se tähän saakka toiminut.
Alunperin oli 2kpl niitä isompia, kävivät vähiksi joten ostin asiantutijalta sen sen levykkeen ja asensin itse.
Itse olen asetanut salkkuuni uuden kovalevyn jolla "ulostin" toimii.

Avainsanat: tulostimen asennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 23:35

Siinä pöytäkoneessa on vanhempi USB 1.0, huonompi, hitaampi ja moni nykyinen lisälaite ei toimi siinä, tai jotkut toimii mutta hitaammin.
Laite näköjään vaatii, että USB -portin on oltava uudempaa 2.0 -tasoa.
Ymmärtääkseni USB -portteja ei voi ajureita päivittämällä muuttaa paremmaksi.

Lisätty: 25.12.2009 - 00:41

Valitan, en saa oikein kiinni tekstistäsi, muuta kuin että:
olet siis hankkinut ja asentanut pöytäkoneeseen 4-porttisen USB 2.0 -lisälaitekortin, joka on asennettu emolevyllä olevaan lisäkorttipaikkaan (kantaan), ja se on toiminnut tähän saakka.
Mutta tulostin ei nyt suostu toimimaan siinä. Ethän käytä USB-hubeja (jakajia) siinä välissä ? Ehkä olet jo saanut sen toimimaan ? mutta
Katso Käynnistä / Ohjauspaneeli / Järjestelmä / Laitteisto / Laitehallinta / USB-ohjaimet, näkyykö siellä ongelmista kertovia vihjeitä.
fi.wikipedia.org/wiki/USB ja muuta
fi.wikipedia.org/wiki/Oheisl...4nn%C3%A4t

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2009 - 16:42

jos kellotat niin saattaa onnistua. mutta kellottaminen ei sitten ole mitään leikkimistä ja en vastaa seurauksista! :O