Mikä on mielestäsi Suomen kansallisjuoma?

www.tekniikkatalous.fi/viihd...=-13122009

Lisätty: 13.12.2009 - 17:44

Imeväisten juomaa tuo maito...raikas lähdevesi kuvannee Suomen luontoa tai keväinen koivun mahla...

Avainsanat: kansallis juoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 16:24

Raanavesi sitä kyllä tulee juotua päivän-mittaan aika paljon..
Maitoa en juo ollenkaan...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista. Puhdas vesi Suomessa lienee mainostamisen arvoistakin vaikka eihän se todellisuudessa kaikkialla aina puhdasta ole, mut silti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 15:54

Maito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:13

... Valion teettämässä kyselyssä ... ei vaikea arvata vastausta

itse pistäisin etusijalle joumakelpoiset luonnonvedet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:16

Raanavesi. Mutta jos perinteisimmistä juomista puhutaan niin sitten varmaan pontikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:18

kahvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:37

huuberihan se.
maitoa en ole juonut sitten lapsuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:37

Maito,vaikka harvat sitä nykyään juovat. Allekirjoittanut juo kevyttä maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 17:10

Maito, ai että se on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.12.2009 - 18:09

Maito se on, mutta itse kannatan vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 19:14

koskenkorva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 19:51

Kyllä minulle ainakin kahvi on ammulla ainakin pakko-oire
minulle juoda, muuten ei herää, tuo ööö: koskenkorva
ei ehkä sovellu ainakaan joka aamuisiin herätysjuomiin,
siitähän tulee juhlat heti aamusta.
-Toisaalta piimä on jyvää juotavaa vaikka päivällä ja illalla
ennen kun menee nukkumaan, jotenkin piimä rauhoittaa vatsan
toimintaa, minulle ainakin sopii hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 20:43

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 20:55

Maitoa olisin minäkin vastaukseksi kaupannut mutta kylläpä taidan taipua tuon kraanaveden puolelle. On se vaan hieno juttu että Suomessa voipi juoda ihan vettä ja suoraan hanasta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 20:56

Voisi se olla kotikalja - sitähän on maataloissa tehty hamasta historiasta alkaen. Ei siis mikään olut, vaan oikea kotikalja.
Sahti voisi olla töinen, vanha juhlajuoma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2009 - 21:44

Tilastojen mukaan taitaa olla tänä päivänä mallasjuoma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 23:08

Kyllä olen ankkurin ym. kanssa samaa mieltä, että hyvä kraanavesi on aika harvinaista herkkua maailmassa, kuten meillä - ainakin paikoitellen on.
Ennen oli jopa järvivedet juomakelpoisia.
Muuten olisin ajatellut kirnupiimää, koivumahlaa tai sahtia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 08:57

Maito varmaan vaikka itse en sitä käytä juomana enkä voi käyttää.Meillä on käytössä vesi joka on alueellamme erinomaista.

Lisätty: 15.12.2009 - 09:59

Jotkut tilastot kertovat "kotimaisen valkoviinin" olevan aika korkealla suosituimmuuslistalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:17

Sahti.
Eipä sitä juuri muualta saa ja kun on kunnolla katajalla maustettu niin on kyllä todella hyvää. On muuten rekisteröity Euroopan unionin aidoksi perinnetuotteeksi ja mm. Finlandia Sahti on valittu vuoden olueksi Helsingin Olut Festivaaleilla vuosina 1999 ja 2003.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 20:42

pontikka tai koskenkorva.