mitä mieltä napsulaiset ovat .. onko kotisoffalla arestissa parempi viettää tuomiota , kuin vankilassa rattijuopojen ja

talousrikollisten .....minä olen JYRKÄSTI sitä mieltä , et vankilassa ja kylmimmässä , karuimmassa osaa vankilaa ja vedellä sekä näkkärillä pitää rattijuopon lusiman ja väh. 10 v .. mut talousrikollinen olkoot hihnassa kiini kotisoffallaan .. hän kun ei tee ihmiselle ruumillista vahinkoa , mut rattijuoppo vie jopa hengen ym tuskaa aiheutta viattomille ihmisille ....

Lisätty: 11.12.2009 - 14:32

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1811682 tuoltaa löytyy lisää tietoa...

Avainsanat: vankila rattijuoppo talousrikollinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2009 - 15:51

minkä tahansa vankeustuomion muuttaminen 'kotituomioksi' (valvotuksi kotonaoloksi) on vaikea mieltää yhtäläiseksi rangaistukseksi, joko annetaan lupa rötöstellä tai sitten niistä rötöksistä rangaistaan niin että tuntuu

'kotituomiohan' olisi oikeastaan rangaistus vain sellaiselle jolla ei oikein kotia olekkaan, ja tuskinpa kuitenkaan ketään tuomitaan istumaan tietyllä puistonpenkillä yhdeksää kuukautta tai edes lyhyempää aikaa

kansalaisten tasavertaisuuskin tulisi hyvin kyseenalaiseksi, sen Hummerilla tai Ferrarilla ajaneen rattijuopon kotiolot varmasti poikkeavat melkoisesti tavallisella kansanautolla törppöilleen kotioloista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2009 - 11:22

Joku välimuoto ehkä. Ei nyt kotisoffalla. Mullekin tuo kelpais. Lopettaisin työnteon heti jos sanktio olis noin kevyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 12:40

Onhan se mukavampi sohvalla juoda kaljaa,mitä ei vanilassa vissiin saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 13:00

kysyjän kanssa samoilla linjoilla,
kotisoffa ei ole rangaistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.12.2009 - 13:19

Vankilaan vaan kaikki vääryyden tekijät. Mitä se kotisohva opettaa. Ei yhtään mitään. Naureskelevat vaan siellä sohvan pohjalla että tämänhän voi uusia, kun on näin leppoisa rangaistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 13:27

En ole koskaan kuullut mistään "kotisohvatuomioista"...enkä tunne yhtään rikollista joten paha ottaa kantaa. Talousrikollinen ja rattijuoppo ovat melko erilaisia rikoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 15:46

Enpä ole oikein kotituomioiden kannalla. Joka rikokseen sortuu kärsiköön rangaistuksenkin sille varatussa ympäristössä....talousrikolliset vaikka kauas suuren meren autiolle saarelle opettelemmaan selviytymistä pienellä budjetilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 22:09

Kaltereitten taakse tuomiot kärsimään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 23:08

Minusta ei ainakaan kotisoffalle vaikka olisis minkälainen sähköpanta nilkassa tai ranteessa,enkä tekis suurta eroa talous-tai rattijuoppotuomituille,samaa kategoriaa molemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2009 - 10:00

Tukka pois ja linnaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2009 - 11:43

... miljoonien säästöt. Sehän se tärkeintä on, ei se miten rikollisuutta saataisiin kuriin. Tervetuloa vain meidän sohvalle lusimaan, vielä minä kaulimen omistan vaikken leivokkaan.
Säästyisi valtiolta nekin nilkkakoristeisiin menevät rahat. Ja ehkä minäkin saisin kiitokseksi sitten kutsun Linnanjuhliin. (Toivossa on hyvä elää.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 10:35

tuo on taas näitä suhteellisuus juttuja. pienestä rikoksesta on ihan hyvä olla kotisoffalla. säätää meinaan veronmaksajien rahoja kunnei tartte sen hernerokkia maksaa vankilassa. ja jos oikeen haluu että se sohvaperuna kärsii - polliisi voi napata nettipiuhat ja kaukosäätimet mukaansa.. :)