Mitä tarkoittaa sanonta, kuka polttaa piipulla leipää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 21:23

Olen joskus kuullut,että se on piereskelyä.

Kysyjän kommentti

Sitä se oli Ennen Savossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 20:28

Menisiköhän tuonne ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 21:03

Menin uteliaana googlaamaan ja tiede.fi:n keskustelussa pajauteltiin mmssa leipää:

"Kaikennäköstä muutaki on tullu kokeiltua. Leipä anto yllättävän hyvät savut. Oisin voinu luulla et niist tulee palaneen leivän hajuset savut. Sit Jukka Palmua ja jotain bambuntapaista tuli pajautettua. Tee-sarjassa voittajaksi selvisi vihreä tee. Se oli tosi jees, koska sitä ei tarvinu blendata tupakan kanssa. Sen lisäks se oli ihan vihreetä teetä. Tiikerin päiväuni, makea lakritsa ja lakritsa oli paskoja. Johtu ehkä siitä, että ne oli pussiteetä ja jauhot tuli aina suuhun. Ne ei myöskään palanu yksinään kunnolla.

Aika hyvät sauhut tuli ku keitti tupakat salmarissa, kuivatti ja poltti. Tuli hyvänmakuset salmiakkisauhut. Ainiin, banaanin ja omenankuoret tuli testattua kanssa. Omenankuoret oli aika hyviä, mut banaanin kuoret ei oikein toiminu maun puolesta.

Tosiaan Wunderbaumi ja kissanminttu pitää testata tässä jossain vaiheessa."

Ylläoleva lainaus tiede.fi/keskustelut eli siinä muitakin vinkkejä,kuvittele Wunderbaumia piippuun ;-O eli en ole kuullut kait koskaan enkä missään sanontaa "polttaa leipää piipussa"

Lisätty: 10.12.2009 - 21:05

TOUCHÉ VALPERI!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 21:03

kun en ole piippumiehiä niin jäänyt tuokin kokeilematta, jotkut näköjään sellaistakin harrastavat:

"Kaikennäköstä muutaki on tullu kokeiltua. Leipä anto yllättävän hyvät savut. Oisin voinu luulla et niist tulee palaneen leivän hajuset savut"

www.tiede.fi/keskustelut/muu...78-45.html

Lisätty: 10.12.2009 - 21:10

samalle minuutille meni, ei olisi pitänyt sitä kahvikupillista hörppiä kesken vastauksen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 22:01

Tupakoitiin käytetyt rahat on pois leivästä ja kaikesta muustakin. Moni jäärä on polttanut rivarin hinnan ennen kuolemaansa. On siinä testi, vertailla nyt mikä haisee vähiten hirveältä.
Ei kai nykyään saa roskia eikä mitään muutakaan polttaa kaava-alueella? Pitäisi koskea myös tupakkaa.