Mitä mieltä punaisista kynttilälyhdyistä haudalla?

Lisätty: 09.12.2009 - 18:02

Itse en ikinä veisi punaista kynttilää haudalle. Punainen lyhty on ollut eräänlainen merkkivalo, ja siksi sen paikka ei mielestäni ole haudalla.

Lisätty: 16.12.2009 - 18:26

Ennenkuin valitsen parhaan totean että ei ja hälläväliä menivät tasan. Makuasiahan se tosiaankin on, mutta perinteinen valkoinen on silti se oikea hautakynttilä minun mielestäni.

Avainsanat: punainen kynttilälyhty haudalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2009 - 21:52

Vastasin jo aikaisemmin johonkin hautakysymykseen,että en siedä punaisia lyhtyjä haudalla,tulee väkisinkin mieleen Reeperbahnin punaisten lyhtyjen alue,kas kun ei tosiaan vilkkuvat led-valot kiven ympäri.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Nythän muuten on keksitty jo led-hautakynttilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2009 - 18:02

Joulunaikaan ainakin paikallaan siinä missä punaiset kukatkin.

Hyvä kun laitoit tuon lisäyksen menneessä muodossa, ei tosiaankaan ole enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:20

Olen samaa mieltä ei missään tapauksessa haudalle sovi punainen lyhty..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:28

En minä punaista lyhtyä haudalle veisi , en ole koskaan kylläkään nähnyt hautausmaalla punaista lyhtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:37

Ainakin erottuu hyvin, sininen väri ei niinkään. Annetaan kaikkien "kukkien kukkia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:41

Ei ole silmiin osunut mutta ei se minkään muun värinen sinne oikein sovi kuin perinteinen valkoinen.En tiedä miten on Hindu tai muissa maissa kun kokevat kuoleman riemujuhlana toisin kuin suomessa.Mutta mielellään maassa maan tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:41

Jotkut ei-luterilaiset käyttävät mielestäni punaisia kynttilöitä haudoilla. En ole aivan varma, mutta olen nähnyt usein.Valo kuin valo.Ajatus on tärkein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.12.2009 - 18:42

Olen nähnyt punaisen lyhdyn, eikä näyttänyt yhtään hullummalta. Mutta itse olen vienyt toistaiseksi ainakin vain valkoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 19:09

Perinteisiä hautakynttilöitä olen vienyt. Olen nähnyt venäläisten ja puolalaisten vievän punaisia lyhtyjä haudalle täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 19:20

En pidä punaisista kynttilälyhdyistä haudalla.Valkoisia olen vienyt ja vien jatkossakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 20:08

Makuasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 21:38

Saa viedä mun mielestä ihan mitä tykkää... Ite vien kyllä valkosia, mutta taitaa olla vaan ihan pinttyny tapa. Saatakin viedä seuraavalla kerralla punasen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 00:26

Kynntilän värit hautausmailla, en ole kuullut että siihenkin oltaisiin kehittelemässä määräyksiä tai suosituksia. Toivottavasti erilaisuuksien sietokyky kasvaisi tässäkin asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 01:57

Siis onko kynttilä punainen vai lyhty, jolloin valokin on punainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 08:13

Punainen valo haudalla ei ehken ole oikein hyvä, itse en vie ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 08:19

Eipä tulisi mieleenkään punainen kynttilä tai lyhty haudalla... sen värin merkitys on aika negatiivinen ja väri on räikeä. En ole koskaan nähnyt punaista kynttilää hautausmaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 09:04

Ainakin se tuo väriä sinne :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.12.2009 - 00:48

Kauniita ovat, väriä tuovat kivasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 22:36

Kerkisit jo vastaamaan, mutta itse olen kanssa tässä asiassa aika neutraalilla linjalla. Punaiset valot kuuluvat lähinnä punaiselle kadulle ja ne jotka tietävät mikä se on tietävät ja jotka eivät niin ei tarvitsekaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:04

Punaisen veisin vain ja ainoastaan, jos se on ollut vainajan toiveena hänen vielä eläessään.