Mistä joulukukasta pidät eniten?

Minulla se on ehdottomasti vaaleanpunainen hyasintti, jota ilman ei joulu tule.

Avainsanat: joulukukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 20:14

Hajusintti ja amaryllis on miun lempparit.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 18:58

Hajusintti tuo joulun tuoksun. Amaryllis on myös kaunis.

En tiedä onko joulukukka vai mikä, mutta työpaikalle ostin tosi, tosi punaisen tulilatvan kahvipöytään.
En siis osaa päättää... Kauniita ne on kaikki. Kotiin en osta mitään, kun lähden mökille jouluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 19:13

Minäkin tykkään hyasintista eniten, mutta kun on tuo astma niin en voi kotiini sellaisia ottaa ja en mitään muutakaan kukkaa, kun minun kissaneitini pöllyttää ne ja multaa on joka paikassa kun yöllä leikkivät puutarhuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 19:21

Amaryllis on upea ja hyasinttikin tuoksuineen vaikka menetin työtapaturmassa täysin hajuaistini.Ja kun nykyään vielä työskentelen kukkien parissa ;=(.Mutta antaa kaikkien jne...ja onhan kukat kauniita ihan katsellakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 19:26

Kaikki kaunis kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.12.2009 - 19:36

Minusta joulutähti on kaunis, vaikka jotkut sitä rikkaruohoksi kutsuvatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2009 - 20:41

Ehdottomasti, vain ja ainoastaan Hyasintti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 20:50

Ehdottomasti ja vain valkoiset tulppaanit(leikkona vähintään 20kpl) ja valkoinen Amaryllis eli Ritarinkukka.Yleensä en tykkää "haisevista" kukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 21:19

Hyasintti on myös minunkin mieleen,sitten on joulutähti. Amaryllis on myös kaunis kun puhkeaa täyteen kukkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.12.2009 - 00:46

hyasintti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 08:31

Hyasintti on kaunis mutta tuoksun johdosta joudun sen esilläpitoa rajoittamaan ja laittamaan sen paikkaan jossa oleskellaan mahdollisimman vähän. Maalla laitan ulkoeteiseen ikkunalle.
Leikkotulppaanit ovat myös kauniita, valkoinen tulppaani on suosikkini.

Lisätty: 09.12.2009 - 11:16

Monissa kasveissa ja kukissa on myrkkyä, niin myös joulutähdessä, mutta sehän ei ole syötäväksi tarkoitettu, ainoastaan katseltavaksi. Se on myös allergisoiva kasvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 08:40

Kyllä minä hyasintista tykkään ja yhden olen jo tässä joulua odotellessa onnistunut kuiduttamaan. Tykkään myös joulutähdestä, mutta eikös se ole myrkyllinen? Maikki-Murjottajan vuosi en ole hommannut, kun se voi luulla että se on sen salaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 11:42

Hyasintti ja joulutähti ovat suosikkejani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 13:29

tulppaanit tuovat tunteen , et koht päivä pitenee ja tulee kevät , sitä ootellessa nautin tulppaaneista sekä amarylliksestä...rakastan kukkia jotta ei haittaa mitä saan, kaikki kukat otan avosylin vastaan , jos niitä saan vaan , mut kyllä niitä myöskin ostelen , joulukuusen virkaa ajaa iso melkein 100cm sypressi johon laitoin valot ja pienen punaisen nauhan sekä muutaman pallon sinne alas .. kyllä on kaunis ja vihreä ... mut vettä pitää muistaa antaa päivittäin...on hirmuinen vesijuoppo tuo sypressi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 16:41

Laitan oman hyasinttini muiden joukkoon tai oikeammin kolme sellaista, yksi jokaista väriä. Ja antaa tuoksun vallata koko huone!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:53

Amaryllis sekä valkoinen joulutähti.Siinä kauniit kukat.Jos saan jouluna hyasintin. joudun laittamaan sen heti ulos. Haju tekee pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 19:04

Hyasintti ja amaryllis. Myös kaikki valkoiset kukat ovat kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 20:57

Onhan se tuo hyasintti mutta tällä hetkellä paras on tuo tyttären kerhossa paperista tekemä joka pärjää ilman sen kummempaa hoitoa useamman joulun. On muuten niin aidon näköinen että kaveri kysyi mistä noita oikein kannattaa ostaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:18

Joulukuusi sen joulun tuo, vaikkakin muovinen. Oma kukkani on mieleinen; ulkona terassilla olevan joulutähti (tekokukka), joka toivottaa tulijan tervetulleeksi. :)