Kuinka tärkeä on tietomakoneen päivitys?Keväällä ostin tämän ja en ole päivitellyt kuin maailman menoa...

Lisätty: 05.12.2009 - 17:58

Ainiin,olen minä itseänikin päivitellyt silloin tällöin...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2009 - 22:07

Tärkeintä on pitää päivitettyinä itse käyttöjärjestelmä (esim. WinXP),
suunnilleen kerran kuukaudessa ilmestyy uusia päivityksiä.
Sekä ne ohjelmat joiden avulla liikutaan Internetissä,
siis "selaimet" kuten Internet Explorer, Netscape, Firefox, Google Chrome yms.

On muistettava päivittää myös selaimien Lisäosat / Laajennukset (plug-ins).
Firefoxissa: Työkalut / Lisäosat / Laajennukset / Hae päivityksiä.
addons.mozilla.org/fi/firefo...ecommended

Kaperskyn vuosittaisen raportin "Internetinuhat" mukaan,
www.viruslist.com/en/analysi...=204792052
suurimman turvallisuusuhan aiheuttaa Apple QuickTime 7.X, Real Player,
Flash Player, sekä muut joiden avulla katsellaan elokuvia ja videoita.

Firefoxiin suositellaan lisäosaa NoScript, joka estää scriptien suorittamisen käyttäjältä salaa.
addons.mozilla.org/fi/firefo...e:1/cat:12 tai suoraan:
addons.mozilla.org/fi/firefo.../addon/722
Tosin se aiheuttaa lisätöitä Asetusten kanssa, sieltä voi estää ja sallia Scriptit määritetyille sivuille, jopa Napsun sivuilla olevat useat scriptit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 17:34

Siellä on useita toimintoja joissa päivitykset tapahtuvat automaattisesti. Tärkeitä ne ovat. Varsinkin virustorjunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 17:35

Jos siul on Windows (muista ei nii kauheesti tietoa miulla , mutta täällä myös Mac-osaajia, joilta aion kysyä neuvoa....) anna siis ladata ne tietoturvapäivitykset koneelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 18:46

jos koneesi ei itse huolehdi päivityksistä,
niin tuolta löytyy eri käyttöjärjestelmien ohjeita:
windows.microsoft.com/fi-FI/...ndows/home

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 19:20

Palisanteri putsas pöydän. Anna koneesi päivittää itsensä, siis ohjelmakohtaisesti automaattipäivitys-kohtaan ruksi. Näin ohjelmistosi pysyy ajan tasalla ja tietoturvasi myöskin paranee. Muuten joudut "jahtaamaan" päivityksiä itse jatkuvasti. Jos käytät piraattiohjelmia, niin niiden päivitys ei onnistu muutenkuin uusimalla koko ohjelma.