hyvää viikonloppua napsulaiset .... ja kyssäriäkin pukkaa ..onko teillä puillalämmitettävää hellaa ja käytättekö sitä myös ?

onkohan tuota kyselty jo useinkin ... no meillä on ja tykkään tehdä siinä näin talvella ruokaa, mutta mielummin niin et isäntä on kipinämikkona , kun itse en muista puita sihen uuniin lisätä, niin ruoka valmistuu aika verkkaisesti silloin .. :)

Avainsanat: puuhella puilla lämmitettävä hella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 16:46

Miulla ei ole tuollaista ihanuutta kuin mökillä. Kävin viime vkl mökillä ja ekaks sinne hellaan tuli. On miulla peruslämpö sähköpattereilla, mutta lisälämmityksen laitan sitten puilla. Ekakas hellaan ja sen jälkeen siihen leivinuuniin ja näillä ilmoilla pärjää pari päivää. Sellainen Tulikiven liesi-leivinuuni-systeemi. Olen ollut tosi tyytyväinen.
Liedellä teen kattilasapuskat ja leivinuuniin uunipöperöt. Erittäin kätsy ja kiva systeemi - miun mielestä!!!! Aamukahvit (pannukahvit) on kiva keitellä siinä hellalla, kun ei oo mihinkään kiire ja voi nauttia siitä oikeesta tulesta.

Minäkö kateellinen tuosta kertomastasi - ei, vaan erittäin!!! Olisi muuten oikeesti hienoa, että tuollainen mahdollisuus olisi!!! Lycka till!

Kysyjän kommentti

onhan se hyvä, et on edes möksällä.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 13:22

Jos asuisin omakotitalossa, niin taatusti olisi, mutta ymmärrettävistä syistä ei ole kerrostalokämpässäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 16:10

Kyllä on puilla-lämmitettvä hella...ja samassa puilla lämmitettävä leivinuuni..on vaan kellaritiloissa..että aika harvoin tulee käytettyä...enemmän käytän leivinuunia...voi kun tulee mahtavan hyvä joulukinkku..ja muut uuniruuat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 16:55

Mökillä on,mutta ei tietenkään kerrostaloasunnossa. Ja tietysti hyvää viikonloppua sinnekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 22:58

ei ole enkä siis käytäkkään
retkiolissa sitten menee kamina ja nuotio linjalla eikä hellasta nähdä untakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:29

meillä torpan lämmitys tapahtuu puuhellan ja leivinuunin avulla. onhan tuota pienet patteritkin, mutta niitä vielä ole tarvinnut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 10:19

Vapaa-ajanasunnossamme on puilla lämmitettävä uuni eli siis leivinuuni. kodinhoitohuoneessa. Siinä laitan usein ruokaa ja tietysti leipomuksia paistelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.12.2009 - 01:56

eipä' ole tuollaista kodissani