Kuinka kauan säilytätte henkilökohtaisia veroilmoitusjäljennöksiä ja kuitteja? Miten tuhoatte ne?

Avainsanat: veroilmoituksen säilytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2009 - 09:41

Minulla on osalle säilytysvelvollisuus 10 v, vai oliko se 5... säilytän kyllä niitä periaatteessa ikuisesti.
Kaikki tuohottavat paperit laitan silppuriin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 10:13

Liian kauan kun ei ole oikein hyvää tuhoamiskeinoa. Polttaessa uunissa tulee tuhkaa paljon paperin täyteaineesta.Ei ole silppuria.syksyllä tietysti kostealla säällä voisi polttaa ulkona.

Lähteet:
Kiinnostaa miten toiset tuhoavat ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.12.2009 - 10:31

Verojuttuja näkyy lojuvan laatikon pohjalla, mutta normaaleja kuitteja säilytän n. vuoden jonka jälkeen käytä niin takan sytykkeiksi tai vien isompaan rovioon yritysten hävitettävien papereiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 10:43

Saksilla leikkaan henkilötiedot kohdan pois ja silppuan sen pieniksi ja laitan sekajätteisiin sen silpun. Jäljelle jääneen lomakkeen sellaisenaan paperikeräyslaatikkoon. Samalla tavalla menettelen tiliotteiden kanssa.

Lisätty: 05.12.2009 - 10:43

Tuleehan noita säilytettyä jopa viisikin vuotta ennen tuhoamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 10:51

Muistaakseni pitäsi veroilmoitus jäljennöksiä pitäsi säilyttää 5v...näyttää niitä kyllä olla pidemmältäkin ajalta..
Muita kuitteja vähemmän aikaa..Takuukuitit käyn aina läpi kerran vuodessa ja hävitän mitkä ei ole voimassa..
Hävitän polttamalla saunan uunissa,leivinuunissa tai takassa..

Olipa hyvä kysymys..nyt hävitys-hommiin tänään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 11:17

kyllä niitä tulee säilytettyä turhankin monta vuotta, kun säilytyspaikka alkaa pursua, silloin saan 'herätyksen' ja pistän silpuksi sietä vanhemmasta päästä

ostin muutamia vuosia sitten Olssonilta silppurin, riittää hyvin näin kotioloissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 11:51

Kaikki kuitit ovat tallella.Laatikkoon laitan ja päälle vuosi,niin löytää jos on tarvetta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 13:01

mapissa ja kun aika hävittää niin poltetaan pois silmistä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 14:37

Taitaa olla kaikki tämän vuosituhannen vielä tallessa,
olis varmaan aika polttaa ne pois.
Kuitteja ei ole minulla koskaan ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 20:02

Säilytän tositteita niputettuna 10 vuotta. Veroilmoituksen jäljennöksiä taitaa olla samalta ajalta.Sitä vanhemmat poltan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.12.2009 - 01:57

parin vuoden verran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2009 - 14:12

viisi vuotta ja sitten silppuriin