Pakkasraja talviurheilulle?

Miehet laskevat parast'aikaa syöksyä - 25 asteen pakkasessa. Kylmää kyytiä.

Avainsanat: pakkasraja urheilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 23:29

Minulle ainakin riittää 15 astetta pakkasta..että viitsii edes lähteä lenkille.sekin liikaa..jos vähänkin tuulee..

Kysyjän kommentti

Kiitos. En ymmärrä miksi ulkomailla ei tunnu olevan mitään rajoja. Miehet olivat teipanneet kasvojaan etteivät saisi paleltumisvammoja siinä yli 100 km:n tuntivauhdissa alas rinnettä lasketellessaan. Järjetöntä touhua!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 08:18

Sama kuin tuossa edellä Liisukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 08:46

Olen hiihtänyt 1957 maakuntaviestiä Pyhitystä Pieksämäkeen -30 kelissä ja täytyy myöntää että oli liian kylmää. Kupla volkkareiden raaka bensiinin katku kävi hengityselimiin kun hiihto tapahtyi maantiellä silloin.
Nykyisin eivät poikaset taida hiihtää alle -15 kelissä.

(Muna-asentomiehille se on sama mikä keli on, ei ne hengitä kumminkaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 10:27

Joku -15 olisi ihan hyvä. Sitä ainakin hiihdoissa noudatetaan suht tarkkaan. Mutta toisaalta se syöksylasku on niin lyhytaikainen suoritus, että kai sen kestää kovemmallakin pakkasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 11:54

Eiköhän se olis se 15 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 17:30

-21,321

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 13:47

Meillä oli -18 työpaikalla, jos oli kylmempää niin emme kävelleet päivittäistä lenkkiä asiakkaidemme kanssa. Kilpahiihdossa se on tuo -15, mutta tapauskohtaisesti ainakin Salpausselänkisoissa se on kyllä ylitetty monta kertaa.