mikä on kantanne lintujen ruokintaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 10:38

monen linnun elämisen ehto, että niitä ruokitaan talvella.
ruokinta-automaatit siistejä ja ympäristöystävällisiä. talipalloissa paljon energiaa.
harvemmin pikkulinnuista tarttuu salmonellaa tai muita tauteja.

onhan myös hauska seurata lintuja ruokintapaikalla, kunhan ruokintapaikka on niin etäällä rakennuksista, etteivät lintujen jätökset likaa seiniä tai ikkunoita.
kerrostaloyhtiössä voidaan kieltää lintujen ruokinta.
maalla asuessani oli talvisin pihassa ruokinta-automaatti sekä talipalloja ym. linnuille ja oraville.

on myös uhanalaisia lajeja , jotka selviytyvät paremmin rankasta talvesta ruokinnan ansiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 10:34

Minä niitä ainakin ruokin omalla pihallani ja oravia myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 10:39

Kyllä ruokittu on jo siitä asti kun ruokinta kausi alkoi.Oli jännän näköisiä valkoisia pieniä karvapää lintuja lintulaudalla tänä aamulla.Olisko lie joku tiais lajike en tiiä pitäs varmaan katsoa lintukirjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 11:00

Itse en ruoki, koska talossamme on tehty siitä yhteinen päätös. Toki lintuja olisi varmasti hyvä ruokkia kunhan muistaa tehdä sen koko talven ajan eikä laita ruokaa maahan salmonellavaaran takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 11:06

Kyllä ruokin joka talvi.Tyttökin tykkää katsella kun linnut käy syömässä.Ja varsinkin kun oravat käy hakemassa kaikki talipallot mitä laittaa linnuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 11:19

Ruokitaan ja mielellään ruokitaan,katso taivaan lintuja jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.12.2009 - 13:28

Hieno juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 14:45

Kyllä lintuja pitää ruokkia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 14:51

Olisi outoa, jos en ruokkisi lintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 15:07

joo ruokin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2009 - 17:33

Kannatan lintujen ruokintaa ja ruokkisin itsekin, jos se olisi mahdollista. Kielletty täällä kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 17:43

harkiten hyvä, itse edelleen ruokin sitä tinttiporukkaa

napsulaisten yleinen kanta tuli selväksi jo eilisessä kyssärissä

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/25168

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.12.2009 - 18:37

Kyllä niille pitää ruokaa antaa. Ja on ilo seurata kun ne hyppelehtivät noissa pihapuissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 13:36

Voi niitä ruokkia vaikka metsässä, ei aina ole pakko laittaa lyhdettä ja lautaa kerrostalon parvekkeelle, varsinkaan jos se on ankarasti taloyhtiön säännöissä kielletty. Jos tulee kunnon pakkaset niin vien auringonkukan siemeniä metsään, mutta nollakeli kun on niin pärjäävät ihan varmasti.