Mitä sinulle merkitsee "kuudes aisti" ?

Kategoria sitä sun tätä

Avainsanat: kuudes aisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 23:17

Aivot tekevät töitä vaikka et sitä huomaisikaan.
Jos esim. yllätäen tapaa ihmisen, jota on juuri ajatellut, aivosi ovat päätelleet, että hän saattaa liikkua täälläpäin.
Muista autoilijoista voi 90%:n varmuudella päätellä, mitä he seuraavaksi tekevät. Vilkku on täysin turha keksintö, sillä melkoinen joukko autoilijoista panee vilkun päälle vasta silloin, kun on jo kääntyvällä kaistalla. Siinä vaiheessa sen saisi laittaa jo pois.

Eräs tuttavani valittaa, kuinka hänellä on aina niin huono tuuri. Lähes kaikissa hänelle tulevissa laskuissa ja tilauksissa on virheitä. Minulla taas ei koskaan.
Kuvittelisin eron johtuvan siitä, että hän on erittäin ärtynyt virheistä ja antaa todella rajua palautetta niistä. Minusta se on pikemminkin selviö, että hermostunut ja pelokas sihteeri tekee virheitä.
Kaverin "kuudes aisti" kertoo, että taatusti seuraavakin lasku/tilaus on päin p******ä, kuten hän asian ilmaisee.
Sitä saa, mitä tilaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 15:36

Hmmm. Olen aina ajatellut, että se on sellainen erilainen kyky mitä muilla ihmisillä ei ole tai lähinnä aisti. ;) Jokin taianomainen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 15:46

Minä ainakin yleensä tiedän kuka soittaa minulle , en katso ja silti tiedän. Ja tiedän minuutissa jo jos en jostakin ihmisestä pidä, nuorempana oli sellaisia öitä että olin rauhaton enkä pystynyt nukkumaan, seuraavana päivänä ilmeni että joku perheenjäsen oli kovin kipeä ollut yöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 15:55

Olisi ihana omata jokin ylimääräinen aisti. Haluaisin nähdä enemmän kuin mitä omilla silmilläni näen. Luonteen näen hyvin äkkiä ihmisestä, samaten tuo puhelinjuttukin kuten maarit3:lla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 16:39

Etiäiset kertoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 17:48

Merkitsee todella paljon koska se toimii ja hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:09

... joskus sitä toimii käsittämättömän viisaasti ilman että asiaa pystyy järjellisesti selittämään, merellä ja vierailla mailla näitä on sattunut, voihan ne pistää vaikka kuudennen aistin piikkiin kun ei muutakaan selitystä keksi ....

"Yleensä kuudennella aistilla tarkoitetaan ennakoivaa, vaarasta varoittavaa aistia. Tässä mielessä se liittyy läheisesti myös vaiston ja intuition käsitteisiin."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:38

Juuri kun ajattelen jotakuta ihmistä, hän saattaa soittaa tai tulla kaupungilla vastaan. Joskus liikenteessä ihan huomaamattani alan varoa toista autoa, joka esim. yks kaks yllättäen vaihtaa eteeni samalle kaistalle vilkkua näyttämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 09:48

Ei mulla taida olla kuin kolme

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 21:09

Taitaa olla jonkinlainen..
Eilen aamulla meinasin alkaa kirjoittamaan sp-viestiä kaverille...Puheliimeni tuli viesti sillon häneltä...ja tosi ilahduttava..mieltä piristävä..sitten oli pakko soittaa kaverille...että on sympatiaa..sitä on ollut ennenkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 00:21

Ennakoida tapahtumia mutta sattumaa ne varmaan kuitenkin lähinnä ovat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:40

se on vähän kuin intuitio - mututuntuma. joskus alitajuntainen, joskus oikein havahtuu siihen.
etiäiset ovat yksi näistä. omassa nahassa sen salaisuus:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 17:10

Sitä joskus oikein pelästyy, kun huomaa,että tämä on jo nähty kerran.